Selly – polskie oprogramowanie e-commerce

Początki Selly sięgają 2004 roku, wtedy jednak działalność firmy skupiała się na dedykowanych rozwiązaniach dla sektora e-commerce. W 2010 roku światło dzienne ujrzała platforma sklepów Selly.pl. Obecnie Selly oferuje oprogramowanie e-commerce w formule SaaS (ang. Software as a Service). Oznacza to, że producent udostępnia oprogramowanie klientom w formie abonamentowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy użytkownik Selly otrzymuje skrojony na miarę potrzeb i oczekiwań, gotowy od pierwszego dnia współpracy serwis sprzedaży online, producent gwarantuje stabilność serwisu, niezbędne aktualizacje i pełne wsparcie techniczne. Pamiętać jednak należy, że żaden serwis, abonamentowy, czy na licencji, nie gwarantuje klientów. Warto więc już na etapie wyboru oprogramowania rozważyć możliwości oprogramowania pod kątem pozycjonowania, które jest obecnie najbardziej efektywnym i tanim sposobem na sukces w sprzedaży internetowej. Oprogramowanie oferuje szereg przydatnych funkcjonalności, które już na początku pracy pozwalają stabilnie i efektywnie rozwijać sklep internetowy oraz pozyskiwać nowych klientów. Najważniejszymi z nich są bez wątpienia:

  • dostosowanie kodu strony pod wymogi Goole – zoptymalizowany kod HTML, możliwość wprowadzenia poprawnych przekierowań, sitemapy czy meta danych;
  • kod źródłowy - dostęp do kodu źródłowego i możliwość jego edycji;
  • wbudowany moduł bloga - niezależnie od wysokości abonamentu;
  • darmowy certyfikat SSL – dla każdego sklepu internetowego od Selly,
  • integracja z narzędziami Google – Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager i wiele innych dostępnych narzędzi Google z łatwością współpracują z oprogramowaniem Selly.

Oprogramowanie Selly dostępne jest w trzech podstawowych pakietach. Przyglądając się szczegółom pakietów zauważyć można, że zasadnicze różnice między pakietami występują głównie w wielkości miesięcznego transferu i pojemności dyskowej oraz możliwości rozbudowy o dodatkowe funkcje. Jeśli więc dopiero rozpoczynasz przygodę z e-commerce, wybór najniższego pakietu nie będzie błędem. Niemniej jednak przed finalna decyzją o wyborze Selly warto skorzystać z trzydziestodniowego bezpłatnego okresu próbnego w celu poznania oprogramowania. Ceny sklepów internetowych na platformie Selly nie należą do najwyższych na rynku, a możliwości oferowane przez oprogramowanie pozwala sklepom internetowym opartym na Selly aktywnie walczyć o klienta w trudnej branży sprzedaży online. Selly nie posiada sprecyzowanej grupy docelowej odbiorców, co pozwala każdemu biznesowi skorzystać z oprogramowania i pracować nad zwiększaniem skuteczności sprzedaży online. Każdy nowy sklep Selly posiada:

  • możliwość sprzedaży do 500 000 produktów,
  • nielimitowaną liczbę administratorów,
  • integracje z Allegro oraz eBay,
  • wbudowaną opcję płatności online,
  • ponad 130 gotowych integracji,
  • podstawowe wersje językowe (polski, angielski, niemiecki),
  • standardowo responsywny szablon,
  • brak prowizji od sprzedaży.

Selly nie jest wolne od wad, jednak większość zagadnień związanych z wadami związanych jest z możliwymi trudnościami z implementacją innych niż domyślne szablony, czy zmianą dostarczonego szablonu sklepu, a zatem rzeczami związanymi raczej z indywidualnym wyglądem sklepu, a nie bezpośrednio wpływającymi na SEO.

Powyższe i wiele innych funkcji dostępnych w zależności od wysokości miesięcznego abonamentu, z całą pewnością pozwalają stawiać Selly wśród dobrze dostosowanych do prowadzenia sprzedaży online platform SaaS.

Selly doskonale sprawdzi się dla tych przedsiębiorców, którzy poszukują stosunkowo taniego i w miarę niezawodnego narzędzia, oferującego jednocześnie bogate funkcjonalności i wysokiej jakości obsługi. Zasadnicza obsługa sklepu internetowego Selly nie powinna generować trudności. Również działania związane z rozbudową liczby produktów czy kategorii są stosunkowo intuicyjne i proste do przeprowadzenia.

Optymalizacja sklepu internetowego na Selly

Ruch organiczny jest jednym z najważniejszych elementów pozwalających skutecznie zwiększać przychody ze sklepu internetowego. Aby zachęcić użytkowników do organicznych wejść na stronę niezbędne jest jej odpowiednie dostosowanie do wymogów wyszukiwarki. W tym celu prowadzi się proces pozycjonowania. Jest to zbiór wielu długofalowych działań, których celem jest zwiększenie widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania oraz pozyskanie ruchu organicznego właśnie. Pozycjonowanie nie gwarantuje sprzedaży ze sklepu, jest jednak niezbędne, aby o sprzedaży online w ogóle myśleć. Oprogramowanie Selly jest stosunkowo dobrze przygotowane do działań SEO (ang. Search Engine Optimization). Nie oznacza to, że nie należy dokonać w strukturze sklepu dalszych zmian optymalizacyjnych. Podstawowymi elementami optymalizacji oferowanymi dla sklepów opartych na oprogramowaniu Selly dostarczanych wraz z oprogramowaniem są:

Plik robots.txt

Plik robots.txt - budując strukturę sklepu internetowego nie można zapomnieć o jej podsumowaniu lub drogowskazach. Plik robots.txt jest właśnie swego rodzaju drogowskazem wskazującym kierunek poruszania się po stronie robotom wyszukiwarek - analizują one plik robots.txt przy każdorazowym wejściu na stronę, dzięki czemu uzyskują informacje o podstronach, których nie mają indeksować (np. regulaminy, polityki prywatności, koszyki, etc.). Precyzyjnie skonfigurowany plik robots.txt ułatwia robotom poruszanie się po stronie i poprawne odczytywanie jej zawartości. Standardowo plik robots.txt znajduje się pod adresem:

https://twojsklep.pl/robots.txt

Każdy sklep internetowy stanowi rozbudowaną strukturę kategorii, podstron, artykułów blogowych i poradnikowych i szeregu innych elementów, które powinny zostać poprawnie zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google. Podstawowe działania optymalizacyjne sklepów online na oprogramowaniu Selly nie różnią się znacząco od innych platform SaaS i obejmują optymalizację techniczną, tworzenie unikalnych treści oraz linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Wśród działań, które każdy administrator sklepu internetowego Selly może wykonać samodzielnie są między innymi:

Cena pozycjonowania e-commerce dla sklepów na Selly

Pozycjonowanie to długotrwały i skomplikowany proces, wymagający dużego nakładu czasu pracy, wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Pozycjonowanie nie gwarantuje tym samym uzyskania określonych przychodów ze sprzedaży. Jest jednak najlepszą, a zarazem najtańszą droga do pozyskania nowych i powracających klientów. Na efektywność procesu pozycjonowania wpływa bardzo wiele czynników niezależnych od specjalistów SEO. Mogą to być zmiany prawne, działania konkurencji, historia domeny, duża częstotliwość zmian algorytmów wyszukiwarek i wiele innych czynników. W związku z tym określanie stałego cennika dla działań SEO może mijać się z celem. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl stosuje zgoła odmienny, a zarazem całkowicie transparenty sposób rozliczeń z klientem. Każdy przedsiębiorca zainteresowany usługami SEO/SEM otrzymuje bezpłatnie precyzyjną i czytelna wycenę działań dla swojej strony z założeniem określonych celów, potrzeb oraz możliwości. Dzięki temu, już na samym początku współpracy uzgodnić możemy z klientem tempo prac oraz zakres niezbędnych do wykonania po każdej ze stron prac. Takie partnerskie podejście do współpracy od lat owocuje długotrwałą współpracą i pozwala osiągnąć sukces na polu sprzedaży w Internecie. Skontaktuj się z nami już teraz i poznaj możliwości działań SEO dla Twojego sklepu online na Selly!

Selly - polskie oprogramowanie dla każdego sklepu www

Oprogramowanie Selly to polskie, wyjątkowo przyjazne użytkownikowi sklepy internetowe dostarczane w formie usługi SaaS. Rozbudowana funkcjonalność oprogramowania Selly w każdej wersji abonamentu pozwala zainteresować tym rozwiązaniem zarówno małych, średnich, jak i dużych sprzedawców. Selly słynie z rozbudowanego i elastycznego podejścia do obsługi klienta, dzięki czemu dostosowanie sklepu do oczekiwań odbiorcy jest możliwa w praktycznie każdym przypadku. Ponad 600 działających sklepów, 1 100 funkcji i 130 gotowych integracji w każdym planie abonamentowym pozwalają spojrzeć na Selly jako rosnącego w siłę i zdobywającego coraz większą grupę zadowolonych klientów platformę, z której bez wątpienia warto skorzystać. Sklepy internetowe Selly są dobrze przygotowane do procesu SEO, a duża część działań może być wykonana osobiście przez właścicieli lub pracowników sklepu. Jeśli jednak poszukujesz dedykowanego partnera do obsługi Twojego biznesu e-commerce, skontaktuj się z przedstawicielami Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Oferujemy profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie sklepów na Selly. Nasze doświadczenie w obsłudze sklepów Selly umożliwia szybkie i efektywne działania na rzecz poprawy widoczności twojego sklepu online. Serdecznie zapraszamy!

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Niezależnie od platformy, na którą się zdecydujesz, pozycjonowanie nie daje gwarancji osiągnięcia sprzedaży. Jest ona bowiem zależna od wielu czynników, na które pozycjonowanie nie ma wpływu, jak chociażby działania konkurencji, poziom cen, regulacje rynkowe itp. SEO jest jednak najlepszym sposobem na uzyskanie widoczności w wnikach wyszukiwania i ruchu organicznego, który może przynieść wysoką sprzedaż.

Pierwotne dostosowanie skryptu sklepów Selly umożliwia proste i stosunkowo szybkie przeprowadzenie procesu podstawowej optymalizacji witryny. Jest to jednak dopiero jeden z aspektów pozycjonowania, który ma wpływ na pozycję strony. Realne szacunki uzyskania efektów pozycjonowania przyjmują, w zależności od branży, od czterech miesięcy w górę.

Wszystko zależy od Twoich potrzeb i możliwości. Jeżeli poszukujesz wysokiej funkcjonalności za stosunkowo niewielką cenę, Selly jest oprogramowaniem, nad którym warto się pochylić. Zalecamy jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze oprogramowania, skorzystać z darmowego okresu testowego.

Samo posiadanie sklepu, nawet z najlepszymi produktami, nie jest w stanie zbudować widoczności, ruchu, a w konsekwencji sprzedaży. Intensywne działania konkurencji, częste zmiany algorytmów wyszukiwarek, warunków prowadzenia działalności i innych czynników powodują, że nawet najładniejszy sklep nie będzie przynosił dochodów. Odpowiedź na te problemy jest jedna – SEO w Agencji Widzialni.pl!

Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl posiada wieloletnie doświadczenie w skutecznym pozycjonowaniu wielu projektów e-commerce, w tym opartych na oprogramowaniu Selly. Nasi klienci to zarówno jednoosobowe, małe sklepy, jak i międzynarodowe korporacje. Pozwala to nam elastycznie podchodzić do każdego klienta i umiejętnie prowadzić nawet najbardziej skomplikowane działania SEO.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

Senuto
Ahrefs
Screaming Frog
SurferSEO
Semstorm
Majestic