SOTESHOP - wydajność i użyteczność

SOTESHOP należy do cenionych przez sprzedawców systemów CMS. Twórcy udostępniają oprogramowanie SOTE w formie SaaS (Software as a Service) lub jako oprogramowanie z możliwością ingerencji w kod źródłowy. W drugim przypadku oprogramowanie instalowane jest bezpośrednio na serwerze użytkownika. Skrypt SOTESHOP jest regularnie aktualizowany dla potrzeb polskiego rynku, dodawane są również nowe moduły ułatwiające zarządzanie sprzedażą. Przedsiębiorcy mogą korzystać z wielu ciekawych narzędzi wspierających obsługę prosprzedażową, zarządzanie bazami klientów, integracji z mediami społecznościowymi i innymi platformami zewnętrznymi, a nawet SOTESHOP oferuje przyjazny kupującemu szablon sklepu, w którym nawigacja, personalizacja oraz zakupy są intuicyjne i proste. SOTE oferuje swoim użytkownikom możliwość rozszerzenia funkcjonalności sklepu. Ciekawą opcją jest możliwość zakupu wtyczki integrującej sklep z Allegro, Homebook czy Domodi. Duża część wtyczek dostępnych dla użytkowników SOTE dostępna jest bezpłatnie. CMS SOTE oferuje wsparcie techniczne w języku polskim, co stanowi dużą zaletę, biorąc pod uwagę mniej intuicyjną konfigurację sklepu pod SEO niż ma to miejsce w przypadku innych popularnych platform. Każdy użytkownik SOTESHOP otrzymuje 14 dni na bezpłatne testy oprogramowania. CMS SOTE to bardzo dobry wybór zarówno dla małych sklepów, dopiero rozpoczynających sprzedaż online, sprawdzi się również dla większych przedsięwzięć, prowadzących sprzedaż na dużą skalę. SOTESHOP jest również przygotowany do pozycjonowania. Developerzy przygotowali dla użytkowników możliwości między innymi:

  • Globalne oraz indywidualne ustawienie znaczników meta,
  • Automatyczne tworzenie sitemapy,
  • Automatyczne ustawianie linków kanonicznych,
  • Możliwości ustawienia linków wewnętrznych,
  • Stosowanie breadcrumbs,
  • Integracje z social media etc.

Dla użytkowników oczekujących dedykowanych rozwiązań oraz stawiających wysokie oczekiwania przed CMS istnieje możliwość zakupu specjalnej licencji SOTESHOP EXCLUSIVE. Ta wersja oferuje indywidualnie przygotowany projekt graficzny oraz banery, dedykowaną użytkownikowi strukturę sklepu, a także podstawowy zakres optymalizacji całego sklepu.

Ograniczeniem w pozycjonowaniu sklepów utworzonych na oprogramowaniu SOTE jest brak możliwości tworzenia znaczników H1 dla nazw produktów. Z pozostałych wad, wymienić można między innymi:

  • Wysoka cena licencji,
  • Zmiany z innego niż szablon poziomu, mogą uniemożliwić aktualizacje oprogramowania,
  • Niewielki poziom automatyzacji obsługi sklepu,
  • Mniej czytelny i intuicyjny w obsłudze panel.

Optymalizacja sklepów internetowych SOTESHOP

Osiągnięcie oczekiwanej pozycji sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania jest długotrwałym procesem, na który składa się bardzo wiele elementów. Podstawowym działaniem, które należy przeprowadzić zarówno na etapie startu sklepu, jak również w przypadku każdorazowej zmiany jego struktury, jest optymalizacja witryny. Jest to nic innego, jak dostosowanie sklepu internetowego do aktualnych wymogów oraz wytycznych wyszukiwarki. CMS SOTESHOP jest przystosowany do przeprowadzenia optymalizacji sklepu niezależnie od formy, w jakiej został zakupiony – SaaS lub licencja.

Pierwszym działaniem, które należy wykonać w ramach optymalizacji witryny opartej o CMS SOTESHOP jest ustawienie głównej domeny. W tym celu należy przejść do Panelu sklepu, następnie wybrać zakładkę Konfiguracja > Konfiguracja modułów i wybrać moduł Pozycjonowanie, gdzie określa się domenę główną.

Moduł Pozycjonowanie zawiera szereg opcji, które służą poprawnej optymalizacji sklepu internetowego SOTESHOP. Przyjazna struktura modułu Pozycjonowanie umożliwia przejście krok po kroku po najważniejszych zagadnieniach optymalizacji:

Najważniejsze zagadnienia optymalizacyjne dla stron e-commerce Sote to:

Meta dane

Meta Tagi – oprogramowanie SOTESHOP umożliwia ustawienie meta danych zarówno dla strony głównej sklepu internetowego, jak i pozostałych podstron serwisu. Tytuł i opis strony stanowią najważniejsze z punktu widzenia internauty elementy, które mogą zachęcić lub zniechęcić do odwiedzin strony. Meta Tagi widoczne są dla internauty w formie opisów wyników wyszukiwania. W dużej części właśnie te dane decydują o ty, czy potencjalny klient kliknie w link prowadzący do strony sprzedawcy. Zakładka Meta Tagi w SOTESHOP umożliwia ustawienie tytułu i opisu dla strony głównej. Wystarczy uzupełnić odpowiednie dane - Tytuł strony, Opis strony oraz Słowa kluczowe i kliknąć Zapisz. Należy pamiętać, że tytuł strony nie powinien być szerszy niż 512 pikseli, opis natomiast powinien zamknąć się w 156 znakach. Dla podstron ofertowych SOTESHOP umożliwia globalne generowanie Meta Tagów na podstawie nazwy produktu. Dla bardziej precyzyjnego określenia tytułu istnieje możliwość dodania słowa kluczowego przed lub po znaczniku [NAME]. W SOTESHOP możemy również zdefiniować indywidualnie Meta Tagi dla poszczególnych podstron. W tym celu należy w zakładce Oferta > Produkty wybrać produkt, dla którego niezbędna jest zmiana danych, wybrać kartę Pozycjonowanie i odpowiednio uzupełnić informacje. Weryfikację poprawności nadanych Meta Tagów można zweryfikować na stronie https://www.sote.pl/meta-tagi.

Weryfikacja wyszukiwarek

Weryfikacja wyszukiwarek – każda nowo utworzona witryna powinna zostać zweryfikowana. Jest to proces polegający na wskazaniu wyszukiwarce właściciela witryny. Weryfikacja odbywa się poprzez dodanie do danych sklepu pliku weryfikacyjnego. Plik ten pobrać można z każdej wyszukiwarki. W przypadku Google należy wejść na stronę Google Search Console, pobrać plik weryfikacyjny i umieścić go w panelu sklepu w zakładce Weryfikacja wyszukiwarek. Następnym krokiem jest powrót do GSC i kliknięcie opcji Weryfikuj. Alternatywnie własność witryny zweryfikować można poprzez kod Meta Tag Google.

Mapa witryn dla Google

Mapa witryn dla Google – sitemapa jest swoistym przewodnikiem po strukturze witryny dla robotów wyszukiwarek. W praktyce mapą witryny jest plik zawierający listę wszystkich adresów URL, które składają się na sklep internetowy. Roboty wyszukiwarek prędzej czy później znajdą drogę do wszystkich podstron w serwisie, jednak zgłoszenie sitemapy do Google znacząco przyspiesza ten proces. W zakładce Mapy witryn dla Gogle wybrać należy wersję językową dla mapy, którą chcemy wygenerować, a następnie kliknąć Generuj mapę serwisu. Pobrany plik zgłasza się następnie w Google Search Console. Wygenerowana sitemapę można odnaleźć pod adresem http://www.przykladowy-sklep.pl/sitemap_pl.xml.

Blokowanie podstron przed indeksacją

Blokowanie podstron przed indeksacją - każdy sklep internetowy posiada szereg stron, które nie powinny być indeksowane przez roboty wyszukiwarek. Do takich podstron zaliczyć można między innymi:

  • polityki prywatności, regulaminy,
  • rejestracja, zamówienia, koszyk,
  • strony filtrowania etc.
Aby uniknąć niepotrzebnej indeksacji podstron należy przekazać robotom, których stron nie powinny odwiedzać. Służy temu plik robots.txt, który blokuje indeksacje określonych podstron w strukturze witryny. Sklepy SOTESHOP posiadają standardowy plik robots.txt zawierający domyślne wpisy, które dodatkowo można uzupełnić w zakładce Edycja pliku robots.txt. Jeśli istnieje konieczność przywrócenia stanu pliku robots.txt sprzed edycji można to zrobić klikając przycisk Przywróć oryginalny plik.

Przekierowania

Przekierowania – w przypadku linków w strukturze witryny sklepu internetowego kierujących do nieistniejących (usuniętych lub zmienionych podstron) użytkownik otrzymuje stronę z kodem 404. Jest to niekorzystna z punktu widzenia użyteczności dla użytkownika sytuacja, która w przypadku częstego powtarzania się, może skutecznie zniechęcić do powrotu na stronę sklepu. Aby uniknąć problemów podstron z kodem 404 należy przekierować za pomocą kodu 301 na aktualne strony lub kategorie korzystając z modułu Przekierowanie linków 404.

Generowanie przyjaznych linków

Generowanie przyjaznych linków - Przyjazne linki są adresami URL o prostej i czytelnej strukturze, charakteryzującymi się logicznie powiązanym ciągiem znaków. Przyjazne adresy URL nie zawierają żadnych zbędnych znaków czy symboli. Są również proste do zapamiętania:

  • przykład przyjaznego adresu URL: www.domena.pl/kategoria/produkt-w-kategorii
  • przykład nieprzyjaznego adresu URL: www.domena.pl/index.php?action+content&p=123&title=przyjazny-url

SOTESHOP umożliwia automatyczne ustawienie przyjaznych adresów URL dla podstron:

  • stron www,
  • kategorii,
  • grup produktów,
  • produktów,
  • podstron producentów,
  • wpisów blogowych.
W celu utworzenia przyjaznych adresów URL należy przejść do modułu Generuj linki SEO, wybrać zakres i kliknąć przycisk Generuj linki SEO. CMS zaktualizuje wszystkie adresy z danego zakresu do przyjaznej formy.

Treści dla sklepu internetowego na SOTESHOP

Google preferuje unikalne treści. Niezależnie od CMS, na którym działa strona internetowa, content jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na wzrost widoczności witryny oraz pozycję fraz w wynikach wyszukiwania. Osiągniecie założonych celów widoczności jest zatem ściśle związane z cyklicznym tworzeniem treści, które bezwzględnie muszą być unikalne i odpowiednio zoptymalizowane. Unikalność treści to kierunek do uzyskania uznania w oczach wyszukiwarki, a także autorytetu w branży. Treść na stronie pozwala zbudować zaangażowanie użytkowników i nawiązać z nimi pozytywnych relacji. Nic więc dziwnego, że CMS SOTESHOP umożliwia dodawanie treści na praktycznie każdej sekcji witryny:

  • Stronie głównej,
  • Stronach kategorii,
  • Stronach producentów,
  • Stronach grup producentów,
  • Kartach produktowych.

Niezależnie od miejsca, w którym treść ma się znaleźć, jej wartość dla strony jest nieoceniona. Odpowiednio nasycona frazami kluczowymi, zachęcająca do wykonania określonych czynności, a przede wszystkim unikalna treść pozwala myśleć o zwiększonym ruchu oraz widoczności witryny. CMS SOTESHOP pozwala również prowadzić bloga firmowego. W tym celu należy przejść na zakładkę Marketing i wybrać moduł Blog. Edycja wpisu odbywa się za pomocą intuicyjnego w obsłudze edytora wizualnego lub HTML. Moduł umożliwia ponadto utworzenie skrótowej wersji wpisu do listingu artykułów. Klikając w przycisk Pozycjonowanie w module Blog uzyskujemy możliwość zoptymalizowania wpisu pod kątem SEO. Dostępne są następujące opcje:

  • Ustawienie przyjaznego adresu URL wpisu,
  • Automatyczne lub indywidualne ustawienie meta danych podstrony wpisu.

Roboty wyszukiwarek zwracają coraz większą uwagę na zawartość treściową witryn. Analiza, jakiej poddane są wszystkie wpisy na stronie sklepu może wpłynąć na ocenę witryny przez wyszukiwarkę i lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Jakość treści nie wpływa bezpośrednio na wyniki wyszukiwania i jest ona uzależniona od kreatywności i tzw. lekkiego pióra copywritera, aczkolwiek może ona mieć duży wpływ na czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie oraz częstotliwość odwiedzania witryny, co może wywołać pożądany efekt w postaci wzrostu poziomu konwersji. Dlatego też warto poświęcić czas na wysokiej jakości treści, wnoszące wartość dodaną dla użytkownika.

Pozycjonowanie sklepu SOTESHOP

Działania SEO dla sklepów internetowych opartych na oprogramowaniu SOTESHOP nie różnią się znacząco od technik wykorzystywanych w przypadku innych CMSów. Ich celem jest uzyskanie możliwie dużej widoczności witryny, wysokich pozycji fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania oraz wzrostu ruchu organicznego na stronie. Stosunkowo intuicyjna, oparta na modułach optymalizacja SOTESHOP, praca nad wartościowym linkowaniem oraz cykliczne tworzenie wartościowej i unikalnej treści stanowią najważniejsze aspekty działań pozycjonerskich dla każdego oprogramowania dla e-commerce. SOTESHOP jest dobrze przygotowany do optymalizacji oprogramowaniem, dostawca oferuje ponadto, dla chętnych jednorazową usługę optymalizacji utworzonego sklepu. Pozycjonowanie jest jednak długotrwałym procesem i konieczność ponownej optymalizacji pojawia się dosyć często. Jeśli więc planujesz rozwijać swój sklep internetowy i poszukujesz sprawdzonego i rzetelnego partnera do skutecznego pozycjonowania e-commerce na SOTESHOP, skontaktuj się z agencja marketingu internetowego Widzialni.pl. Nasze wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów opartych na oprogramowaniu SOTE to pewność, że trafiłeś w dobre ręce. Profesjonalne wsparcie, skuteczne działanie i najwyższy poziom obsługi pozwalają nam od kilkunastu lat z sukcesami pracować na rzecz rozwoju e-commerce w Polsce i na świecie. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszymi usługami.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

Senuto
Ahrefs
Screaming Frog
SurferSEO
Semstorm
Majestic