VirtueMart i Joomla! - połączenie doskonałe dla SEO

CMS (ang. Content Management System – system zarządzania treścią) VirtueMart jest dedykowaną platformą e-commerce opartą na oprogramowaniu Joomla! Oferuje pełną kompatybilność oraz ogromna swobodę w zarządzaniu sklepem, znaną użytkownikom Joomla! od lat. CMS VirtueMart zbudowany jest z komponentów gotowych do zainstalowania na oprogramowaniu Joomla! Ta operacja pozwala uzyskać w pełni funkcjonalny i przygotowany do działań pozycjonerskich skrypt sklepu internetowego. Obecnie platforma VirtueMart zajmuje drugie miejsce wśród oprogramowania e-commerce na świecie. Jednym z powodów tak ogromnej popularności VirtueMart jest jego bezpłatna dostępność. VirtueMart dostępny jest na licencji OpenSource z możliwością pdowolnej modyfikacji kodu źródłowego. Związane z tym są również dodatkowe ułatwienia pozwalające skutecznie pozycjonować e-sklepy wykorzystujące to oprogramowanie. Wśród nich należy wyróżnić tak istotne elementy SEO, jak:

  • Możliwość ustawienia przyjaznych adresów URL,
  • Edycja meta tagów - title i description
  • Opcja edycji nagłówków Hx,
  • Optymalizacja treści i grafik na stronie,
  • Możliwość linkowania wewnętrznego.

Dodatkowymi zaletami VirtueMart posiada bardzo bogatą bibliotekę rozszerzeń i wtyczek, wśród których znaleźć można zarówno płatne, jak i darmowe elementy,

Skrypt VirtueMart łączy ze sobą wszystkie cechy oprogramowania Joomla! z wysoką efektywnością działań związanych z prowadzeniem skutecznej sprzedaży. Korzystanie z CMS VirtueMart polecane jest dużym sklepom internetowym, posiadającym wiele produktów w sprzedaży. Do skutecznej rozbudowy i optymalizacji e-sklepu opartego na VirtueMart niezbędna jest wiedza z zakresu programowania.

Pozycjonowanie e-commerce na VirtueMart

Pozycjonowanie sklepów internetowych to długofalowy proces obejmujący szereg czynności służących możliwie najlepszemu dostosowaniu e-sklepu do aktualnych wymagań wyszukiwarek internetowych. Podstawowym elementem pozycjonowania e-commerce jest optymalizacja serwisu. Polega ona na weryfikacji sklepu, identyfikacji oraz naprawie wszystkich błędów wpływających negatywnie na poziom widoczności strony. Do głównych działań w zakresie optymalizacji SEO sklepów VirtueMart można zaliczyć:

  • Ustawienie przyjaznych adresów URL – tzw. SEF URL (ang. Search Engine Friendly Uniform Resource Locator) przyjąć powinien możliwie prosty i precyzyjny format, najlepiej odwzorowujący zawartość podstrony. W adresach URL należy unikać niezrozumiałych ciągów znaków oraz polskich czcionek.
  • Ustawienie meta danych – meta title i meta description dla poszczególnych podstron sklepu VirtueMart mogą być ustawiane indywidualnie lub globalnie. Zarówno opis, jak i tytuł strony powinny zawierać słowa kluczowe oraz jasno określać zawartość podstrony. Meta description powinien również posiadać wezwanie do działania (CTA – ang. Call To Action), zachęcające do kliknięcia w odnośnik i odwiedzenia podstrony.
  • Wygenerowanie mapy strony – Sitemap.xml to plik umożliwiający przyspieszenie procesu indeksacji e-sklepu VirtueMart. Wygenerowany plik należy po każdorazowej zmianie struktury strony zgłosić do indeksacji przez narzędzie Google Search Console.
  • Weryfikacja treści pod względem duplikacji – kopiowane lub powtarzane w strukturze strony treści mogą negatywnie wpłynąć na poziom jej widoczności. Roboty wyszukiwarek preferują unikalny content na stronie. W przypadku konieczności umieszczenia tej samej treści na różnych podstronach należy oznaczyć oryginalna zawartość tagiem Canonical, wskazującym na oryginalne pochodzenie treści.
  • Weryfikacja nagłówków Hx – odpowiednia struktura nagłówków w strukturze podstrony umożliwia robotom wyszukiwarki jasny odbiór jej zawartości. Nagłówki oznaczane są tagami H1 – H6 w zależności od ich ważności.

Otwarty charakter oprogramowania Joomla! oraz VirtueMart, a także bogate biblioteki dodatków umożliwiają prostą i szybką optymalizację sklepu internetowego. Jeśli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy z zakresu języków programowania i pozycjonowania, skorzystaj z oferty profesjonalnej Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl! Wieloletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia projektów pozycjonowania e-commerce pozwala nam od lat skutecznie wdrażać niezbędne zmiany optymalizacyjne i pozycjonować strony www oparte na VirtueMart.

Content marketing na VirtueMart

Treść jest jednym z głównych elementów skutecznego SEO. Unikalność i efektywność umieszczanych na stronach sklepów internetowych treści pozwala zyskać znaczącą przewagę konkurencyjną i pozycję lidera sprzedaży online w branży. Nie można zapominać, że wyszukiwarki internetowe, w tym największa - Google, to narzędzia tekstowe, które na analizie treści opierają swoje rankingi stron internetowych, czyli wyniki wyszukiwania. Odpowiednio zoptymalizowany, unikalny i angażujący content ma zatem ogromne znaczenie dla powodzenia sklepu internetowego. CMS VirtueMart umożliwia użytkownikowi w prosty sposób dodawanie treści na m.in.:

  • stronę główną,
  • strony kategorii,
  • karty produktów,
  • strony producentów,
  • blogi, poradniki FAQ.

Odpowiednia optymalizacja cyklicznie dodawanego contentu na stronie, ustawienie poprawnej struktury nagłówków, nasycenie frazami kluczowymi czy linkowanie wewnętrzne - to elementy mające wyraźny pozytywny wpływ na wzrost widoczności sklepu online w Internecie. Dlatego bezwzględnie należy włączyć plan content marketingowy do strategii marketingowej każdego e-biznesu. Współpraca z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl to pewność dostarczania treści tworzonych przez doświadczonych copywriterów oraz pełnej optymalizacji contentu implementowanego na stronę. Buduj z Widzialni.pl zawartość treściową swojego sklepu i sprzedawaj więcej.

Cena pozycjonowania e-commerce VirtueMart

Efektywność pozycjonowania uzależniona jest od wielu czynników, w dużej części niezależnych od samego procesu. Na efekty pozycjonowania wpływ mają bowiem między innymi:

  • wiek i historia domeny,
  • zawartość i jakość contentu na stronie sklepu,
  • branża oraz zasięg lokalizacyjny e-sklepu,
  • działania konkurencji,
  • zmienność algorytmów wyszukiwarki.

Biorąc pod uwagę powyższe i wiele innych elementów mających istotny wpływ na tempo i zakres działań pozycjonerskich, nie sposób jest określić realnego i efektywnego miesięcznego kosztu SEO. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl stawiając na transparentność kosztów prowadzenia pozycjonowania, oferuje swoim klientom bezpłatną indywidualną wycenę, opartą na analizie serwisu i jego otoczenia, z uwzględnieniem potrzeb, celów i możliwości klienta. Skontaktuj się z nami i uzyskaj realną wycenę skutecznego SEO dla Twojego sklepu na VirtueMart!

Pozycjonowanie e-commerce VirtueMart z Widzialni.pl

Założony cel w postaci wysokie pozycji fraz kluczowych oraz dużej widoczności sklepu internetowego VirtueMart możliwa jest do osiągnięcia dzięki długofalowej współpracy opartej na szczegółowej strategii pozycjonowania przyjętej we współpracy na linii klient – agencja SEO. Pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na oprogramowaniu e-commerce VirtueMart nie różni się znacząco od działań SEO dla innych CMS-ów. Wymaga jednak odpowiedniego poziomu wiedzy z zakresu programowania oraz doświadczenia z zakresu pozycjonowania. Jeśli poszukujesz sprawdzonego partnera z zakresu skutecznego SEO, skorzystaj z oferty Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Nasi doświadczeni specjaliści przygotują dla Twojej strony skuteczną strategię działań i dzięki wytężonej pracy wprowadzą Twój biznes na nowy poziom rozwoju. Skontaktuj się z nami już teraz i zyskuj więcej na obecności Twojego e-sklepu VirtueMart w Internecie!

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Pozycjonowanie, niezależnie od CMS strony internetowej można w skrócie opisać jako mieszankę trzech czynników - optymalizacji serwisu, budowy naturalnej struktury linkowania i tworzenia unikalnych i angażujących treści. W zależności od potrzeb danego sklepu internetowego, rolą agencji SEO jest przygotowanie i prowadzenie takiej strategii pozycjonowania, aby na podstawie tych trzech elementów uzyskać możliwie najlepsze wyniki.

Jednorazowa optymalizacja, wdrożenie treści czy pozyskanie linków nie jest w stanie zapewnić realnych efektów w długim okresie. Każdy sklep internetowy funkcjonuje w wysoce zmiennych warunkach wyszukiwarek internetowych, dlatego pozycjonowanie powinno przyjąć charakter ciągły, długotrwały i wielopłaszczyznowy.

Czas oczekiwania na wyniki pozycjonowania e-commerce VirtueMart, podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych systemów, jest niezwykle trudny do określenia. Bazując na naszym dotychczasowym doświadczeniu możemy przyjąć, że okres około 4-6 miesięcy jest wystarczający do uzyskania stabilnych wyników. Jednak w związku z funkcjonowaniem w zmiennych warunkach wyszukiwarek internetowych, określenie konkretnego czasu osiągnięcia założonych wyników jest w praktyce niemożliwy.

Pozycjonowanie skupia się na budowaniu podstawy do sprzedaży, a zatem skupia się na zdobywaniu autorytetu i pozycji sklepu w oczach wyszukiwarek. Jest to ponadto doskonały sposób na zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających serwisu. Nie można jednak jednoznacznie stwierdzić, że SEO gwarantuje sprzedaż w e-sklepie. Sprzedaż bowiem uzależniona jest również od wielu innych czynników nie związanych z pozycjonowaniem.

Wybór agencji SEO nie jest prosty. Na rynku funkcjonuje bardzo wiele firm zajmujących się marketingiem internetowym. Agencja Widzialni.pl wyróżnia się wśród konkurencji stabilną pozycją uzyskaną dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, wysoką skutecznością, doświadczeniem w prowadzeniu dużych i małych projektów SEO czy indywidualnym podejściem do każdego Klienta. Najlepiej o naszej jakości świadczy ponad 90% kontynuacji rozpoczętych projektów. Agencja Widzialni.pl to doskonały partner SEO.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

Senuto
Ahrefs
Screaming Frog
SurferSEO
Semstorm
Majestic