WIX – oprogramowanie w chmurze dla Twojego biznesu

Obecność w Internecie jest kluczem do sukcesu w e-commerce. Strona internetowa umożliwia szeroką prezentację firmy, jej filozofii działania, świadczonych usług oraz oferowanych produktów. Dzięki SEO (ang. Search Engine Optimization) strona zyskuje szansę na pozyskanie nowych klientów w wyszukiwarkach internetowych. Jednak pierwszym elementem do sukcesu w sieci jest wybór odpowiedniego dla rodzaju biznesu, potrzeb oraz możliwości CMS (ang. Content Management System – system zarządzania treścią). WIX jako bezpłatny kreator stron internetowych funkcjonuje od 2006 roku oferując proste możliwości tworzenia efektownych stron internetowych bez znajomości programowania czy web developmentu. WIX jest oprogramowaniem oferowanym w systemie SaaS (ang. Software as a Service). Oznacza to, że za możliwość korzystania z możliwości kreatora płaci się miesięczny abonament. W przypadku rezygnacji z płatności, strona internetowa na WIX przestaje istnieć. Istnieje możliwość wykupienia własnego hostingu i domeny strony postawionej na WIX. W związku z tym, że oprogramowanie WIX funkcjonuje na zasadzie usługi w chmurze, użytkownik nie ma dostępu do kodu źródłowego strony, co jest znacznym ograniczeniem w kontekście możliwości przeprowadzenia pełnej optymalizacji strony pod wyszukiwarki internetowe.

Wady i zalety WIX

Przez wiele lat WIX oferował strony budowane w technologii Java Script, co powodowało, że zawartość tworzonych serwisów była niewidoczna dla robotów wyszukiwarek. Obecnie, zarówno Google zdecydowanie łatwiej radzi sobie z technologia JS, jak i oprogramowanie WIX zyskało elementy pozwalające skutecznie pozycjonować strony www oparte na tym kreatorze. WIX posiada wiele zalet, które skutecznie zachęcają użytkowników do sięgania po to rozwiązanie. Wśród najważniejszych plusów CMS WIX wyróżnić należy:

  • Prostota obsługi - kreator WIX pozwala stworzyć atrakcyjne strony www bez znajomości programowania czy zaawansowanej wiedzy technicznej. Proces budowy strony opiera się na intuicyjnym kreatorze umożliwiającym tworzenie stron firmowych, sklepów internetowych, blogów, wizytówek i wielu innych rodzajów stron www.
  • Różnorodność motywów i wtyczek – WIX oferuje kilkaset zróżnicowanych motywów, które można swobodnie edytować, a także przetestować przed wyborem. Do każdej strony można dobrać niezbędne (płatne i darmowe) wtyczki, znacząco rozbudowujące funkcjonalność serwisu z dedykowanego panelu dodatków.
  • Responsywność - każda strona www oparta na WIX jest w standardzie dostosowana do wyświetlania na desktopach i urządzeniach mobilnych.
  • Stabilność serwerów - strony WIX umieszczone są na serwerach gwarantujących 99% dostępności. Oznacza to, że ryzyko braku dostępności strony jest zminimalizowane.
  • Powiązanie z Social Media – mimo braku wpływu na pozycję strony, powiązanie tworzonej na WIX witryny z mediami społecznościowymi jest dobrym sposobem na zwiększenie popularności witryny.
  • SEO – WIX oferuje dostęp do dedykowanego narzędzia Wix SEO Wiz, które umożliwia prowadzenie podstawowych działań SEO.

Platforma WIX posiada również znaczące ograniczenia w kontekście SEO w wersji bezpłatnej, a także niedogodności wynikające bezpośrednio z wybranego planu abonamentowego:

  • Ograniczone możliwości optymalizacji – system SaaS uniemożliwia dostęp do plików źródłowych serwisu utworzonego na WIX, co znacząco ogranicza skuteczną optymalizację SEO.
  • Reklamy WIX - bezpłatna wersja utworzonej strony oraz najniższy pakiet abonamentowy posiadają na stałe zamieszczoną na stronie reklamę WIX.
  • Własna domena - podpięcie własnej domeny do strony wymaga wykupienia jednego z planów abonamentowych.
  • Koszty - najniższy abonament miesięczny usługi WIX wynosi 17 zł, najwyższy 80 zł. Dla rozwiązań e-commerce waha się między 60, a 120 zł miesięcznie. Utworzenie własnego sklepu internetowego na własnym hostingu może być zdecydowanie tańsze.

Kto powinien rozważyć korzystanie z WIX?

Analizując możliwości, jakie oferuje platforma WIX, można pokusić się o ocenę przydatności strony internetowej na WIX w zależności od jej przeznaczenia.

Oprogramowanie WIX można polecić do tworzenia i utrzymania:

  • niewielkich sklepów internetowych,
  • wizytówkowych stron firmowych i prywatnych,
  • stron portfolio - grafików, fotografów, artystów,
  • blogów i innych stron niekomercyjnych, w tym landing page.

Strony oparte na CMS WIX mogą nie sprawdzić się w przypadku dużych stron komercyjnych, m.in.:

  • rozbudowanych sklepów internetowych,
  • dużych platform informacyjnych,
  • platform biznesowych, etc.

Należy jednak pamiętać, że wybór CMS powinien być poprzedzony szczegółową analizą możliwości rozwoju serwisu, branżą, potrzebami oraz możliwościami właściciela biznesu. Nie bez znaczenia są tu również możliwości prowadzenia skutecznych działań SEO służących budowie efektywnej widoczności i ruchu organicznego na stronie. Proces SEO, będący długofalowym działaniem wymaga sporego doświadczenia i umiejętności oraz szczegółowej wiedzy na temat funkcjonowania danego CMS, aby móc wykorzystać jego możliwości dla uzyskania realnych efektów. Jeśli poszukujesz wsparcia w kontekście działań związanych z prowadzeniem działań SEO dla sklepu internetowego na WIX, Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl zaprasza do kontaktu.

Optymalizacja stron internetowych na WIX

Utworzenie atrakcyjnej wizualnie strony internetowej na platformie WIX nie jest równoznaczne z pozyskaniem nowych klientów. Nawet najbardziej przyjazna użytkownikowi strona wymaga dodatkowych działań służących zwiększaniu jej widoczności w wynikach wyszukiwania, pozyskaniu ruchu na stronę, a w konsekwencji możliwości sprzedaży oferowanych produktów. W tym celu należy rozpocząć proces pozycjonowania. SEO jest długotrwałym i często skomplikowanym procesem, wymagającym dużego nakładu pracy, a często również środków finansowych, pozwalającym skutecznie rywalizować z konkurencją o klienta w trudnej dziedzinie sprzedaży online. SEO jest jednocześnie najbardziej efektywnym i jednostkowo najtańszym sposobem na uzyskanie realnych efektów z działalności w Internecie.

Podstawowym i zarazem pierwszym aspektem pozycjonowania jest optymalizacja techniczna strony internetowej. Jej zadaniem jest dostosowanie technicznych aspektów witryny do aktualnych wymogów wyszukiwarki internetowej. W przypadku stron internetowych utworzonych na CMS WIX, dużą część podstawowej optymalizacji SEO można wykonać samodzielnie. Szczegółowy plan działań dla każdej ze stron przedstawia udostępnione przez producenta narzędzie Wix SEO Wiz. Za jego pomocą uzyskasz spersonalizowany plan działań SEO dla Twojej strony. Plan obejmie trzy kluczowe elementy pozycjonowania:

  • zaindeksowanie strony w Google,
  • podstawową optymalizację strony pod kątem SEO,
  • wskazówki wpływające na wyższą jakość SEO dla Twojej strony.

Podstawowa optymalizacja strony WWW na WIX obejmuje szereg działań służących poprawie jej indeksowania. Pozwala to na efektywne wykorzystanie zasobów dla uzyskania określonego przez przedsiębiorcę celu. Najważniejszymi działaniami, niezbędnymi dla zapewnienia poprawnej indeksacji stron WIX przez wyszukiwarkę dostępnymi do edycji z poziomu panelu CMS strony są:

Przekierowania 301

Przekierowania 301 – kod odpowiedzi HTTP zaczynający się od cyfry 3 wskazuje na zmieniony adres danej podstrony i pozwala skierować użytkownika do miejsca docelowego, stałego (kod 301 - w przypadku trwałej zmiany adresu) lub tymczasowej (kod 302 - np. w przypadku tymczasowych braków towarów w sklepie). WIX umożliwia szybkie i efektywne przekierowania zarówno z innej domeny, jak i między podstronami.

Podstawowa optymalizacja sklepu internetowego WIX możliwa jest do wykonania samodzielnie, szczególnie, że WIX dostarcza użytkownikom czytelne instrukcje dotyczące poszczególnych działań w formie krótkich filmów instruktażowych. Utrzymanie stałego wzrostu widoczności strony www wymaga jednak dalszych, bardziej rozbudowanych działań, które dla swojej skuteczności wymagają niezbędnej wiedzy i doświadczenia. Jeśli poszukujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie prowadzenia zarówno podstawowych, jak i zaawansowanych działań związanych z pozycjonowaniem Twojej strony www na WIX, skontaktuj się z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl. Nasze wieloletnie doświadczenie w skutecznym pozycjonowaniu serwisów internetowych WIX, precyzja działania, a także transparentność i najwyższy poziom obsługi, z całą pewnością pozwoli Ci osiągnąć wymarzony sukces w Internecie.

Zaawansowane narzędzia marketingowe sklepów na WIX

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych nie byłoby pełne bez analiz efektów działań oraz wyciągania szczegółowych wniosków z uzyskiwanych wyników. Platforma WIX dla użytkowników Premium WIX pozwala na rozbudowaną analitykę całego serwisu w oparciu o następujące narzędzia zewnętrzne:

  • Google Analytics,
  • Google Tag Manager,
  • Google Ads,
  • Google Data Studio,
  • Facebook Pixel,
  • MailChimp,
  • Hotjar,
  • Yandex Metrica, itp.

Możliwie pełne zrozumienie zachowań użytkowników Twojej strony to podstawa do skutecznego zarządzania sprzedażą w Internecie. Dzięki zaawansowanym narzędziom zewnętrznym dostępnym dla sklepów internetowych WIX istnieje możliwość skutecznego planowania, modyfikowania i realizacji założonego planu marketingowego

Cena pozycjonowania sklepów internetowych WIX

Jednym z najważniejszych aspektów współpracy z agencją SEO jest bez wątpienia koszt usługi. W związku z tym, że każda strona internetowa jest inna, różne są również cele i oczekiwania właścicieli biznesów internetowych, a także konkurencja w branży, określenie stałego cennika pozycjonowania dla wszystkich stron jest w praktyce niemożliwe. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl proponuje swoim klientom indywidualną, transparentną wycenę procesu pozycjonowania, opartą między innymi na szczegółowej analizie powyższych elementów. Dzięki temu otrzymujesz precyzyjną wycenę pozycjonowania Twojej strony www, co pozwala skutecznie planować działania marketingowe całej firmy. Skontaktuj się z nami już dzisiaj i bezpłatnie poznaj wycenę SEO dla Twojego biznesu. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl to odpowiedź na wszystkie twoje potrzeby związane z widocznością strony w Internecie.

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Niezależnie od rodzaju strony www, jaką posiadasz na WIX, jeśli zależy Ci na pozyskaniu dużego ruchu oraz wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, koniecznie zajmij się jej pozycjonowaniem. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać oraz co robić w ramach procesu SEO, skontaktuj się z Widzialni.pl i zyskaj profesjonalnego i skutecznego partnera do pozycjonowania.

Pozycjonowanie stron internetowych oraz stron e-commerce jest długim procesem, na którego efektywność wpływ ma bardzo wiele czynników. Do najważniejszych należą między innymi zmienność algorytmów indeksujących wyszukiwarek, konkurencja i sezonowość w branży, czy historia samej strony www. Określenie konkretnego terminu uzyskania satysfakcjonujących wyników pozycjonowania jest w związku z tym bardzo trudne. Możemy jednak szacować, że pierwsze stabilne wyniki, w zależności od samej strony i branży, powinny pojawiać się od czwartego miesiąca prowadzenia procesu w górę.

Każda działalność biznesowa związana jest z ryzykiem strat. Jeśli jednak chcesz zwiększyć szanse na sukces w Internecie, koniecznie zajmij się pozycjonowaniem swojej strony www. SEO nie jest działaniem gwarantującym uzyskanie wyników sprzedażowych, stanowi jednak podstawę do zbudowania widoczności, ruchu na stronie, co w konsekwencji może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie zysków ze strony.

Widełki cenowe w odniesieniu do pozycjonowania są niemożliwe do określenia. Koszt działań SEO uzależniony jest od zbyt wielu czynników (często niezależnych od agencji SEO). W związku z tym najkorzystniejszym rozwiązaniem jest transparentne i indywidualne określenie ceny pozycjonowania dla Twojej strony w oparciu o szczegółową analizę sytuacji bieżącej, potrzeb, oczekiwań i możliwości. Skontaktuj się z Agencją Widzialni.pl i poznaj bezpłatnie cenę skutecznego pozycjonowania Twojej strony e-commerce.

Nawet najbardziej estetyczna i przyjazna strona www na WIX nie jest w stanie zagwarantować jakichkolwiek wyników, jeśli nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania. Tym elementem zajmuje się właśnie SEO. Jeśli chcesz wypromować swój serwis, zdobyć nowych klientów i skutecznie rywalizować z konkurencją, pozycjonowanie jest usługą, o której nie możesz zapomnieć.

Zaawansowane narzędzia, które używamy w swojej codziennej pracy

Senuto
Ahrefs
Screaming Frog
SurferSEO
Semstorm
Majestic