Skuteczna reklama na Facebook

Nie można w tym miejscu nie wspomnieć o bardzo istotnych aplikacjach Facebooka wspomagających przepływ informacji – Messengera oraz Instagrama. Jeśli dodamy do tego bogate informacje dostarczane przez użytkowników portalu, dotyczących zainteresowań czy zachowań, otrzymujemy wyjątkowo użyteczne narzędzie do precyzyjnego targetowania i komunikowanie swojego przekazu reklamowego. Facebook umożliwia kierowanie reklam na podstawie wielu danych umieszczanych w portalu – m.in. lokalizacji, wieku, języka, statusu związku, zainteresowań etc. Chyba nie ma biznesu, który nie chciałby wykorzystać tak szerokiego i precyzyjnie segmentowanego grona odbiorców. Skorzystaj z doświadczenia Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl, docieraj do nowych klientów poprzez Facebook Ads i zyskuj więcej z obecności w Internecie.

Czym jest Facebook Ads?

System Facebook Ads to rozbudowana platforma reklamowa pozwalająca wyświetlać treści promocyjne precyzyjnie wybranym grupom odbiorców. Facebook Ads dzięki udostępnianym przez użytkowników informacjom umożliwia reklamodawcom skuteczne dotarcie do osób zainteresowanym produktem lub usługą. Reklama w ramach systemu Facebook Ads może być wyświetlana jednocześnie w:

  • Portalu Facebook,
  • Portalu Instagram,
  • Facebook Messengerze,
  • Audience Network.

Tak szerokie możliwości dotarcia do klienta znacząco zmniejszają koszt wyświetleń oraz zwiększają zasięg reklamy. Należy również zaznaczyć, że działania w ramach Facebook Ads to nie tylko budowa świadomości brandu wśród użytkowników portalu. W systemie reklamowym można również generować ruch na stronę internetową, a także sprzedaż. Wykorzystanie Messengera pozwala również skutecznie zachęcać do nawiązywania relacji, które mają duże szanse na konwersje.

Reklama LinkedIn Ads jest kanałem promocji, obok którego nie można przejść obojętnie. Skorzystaj z doświadczenia Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl i zdobywaj wartościowe leady na LinkedIn.

Cele reklamy na Facebooku

Wielka popularność kampanii reklamowych Facebook Ads wynika bezpośrednio z rozbudowanych możliwości, jakie system udostępnia reklamodawcom. Zasadnicze cele reklam na Facebooku można pogrupować w następujące kategorie:

  • Świadomość – kampanie zasięgowe, budujące świadomość i rozpoznawalność marki, produktu lub usługi.
  • Działanie – kampanie skierowane na określoną interakcję odbiorcy – polubienie profilu, pobranie materiału, pozyskanie leada, itp.
  • Konwersja – kampanie skierowane na konkretne działania związane z zakupem, dodaniem do koszka, rejestracja w serwisie, itp.

Analizując bardziej precyzyjnie można podzielić kampanie według następujących celów:

Budowa popularności i rozpoznawalności brandu

Budowa popularności i rozpoznawalności brandu

społecznościowy profil Facebooka determinuje w dużym stopniu jego najważniejszy sposób wykorzystania. Dzięki skutecznym kampaniom Facebook Ads w Agencji Widzialni.pl zyskasz jeszcze więcej odbiorców treści - nowe osoby lubiące i reagujące na zawartość fanpage i publikacji. Zdobywaj i utrzymuj nowych klientów i ambasadorów Twojej marki!

Promocja lokalna

Promocja lokalna

kampanie reklamowe w systemie Facebook Ads są doskonałą odpowiedzią na potrzeby promocji firm stacjonarnych działających na lokalnych rynkach, jak na przykład restauracji czy kawiarni. Precyzyjne kierowanie na podstawie lokalizacji wyświetli reklamę użytkownikom Facebooka znajdującym się w pobliżu. Dzięki temu z łatwością zachęcisz nowych gości do odwiedzin Twojej firmy. Buduj lokalną społeczność wokół swojego biznesu!

Budowa sprzedaży online

Budowa sprzedaży online

Facebook Ads umożliwia wsparcie sprzedaży ze sklepu internetowego oraz bezpośrednio z Facebooka. Do utworzenia kampanii sprzedażowej niezbędny jest katalog produktowy i przesłanie go do systemu Facebook Ads. W ramach promocji skierowanej na sprzedaż warto wykorzystać również Instagram, w którym można prezentować produkty z możliwością kierowania do strony produktu lub usługi. Zwiększaj sprzedaż online z Facebook Ads!

Komunikacja z klientami

Komunikacja z klientami

nawiązuj wartościowe kontakty z potencjalnymi klientami dzięki powszechnemu wykorzystaniu Messengera. Facebook Ads umożliwia również kierowanie bezpośrednio do formularza kontaktowego. Nawiązuj kontakty, zachęcaj do kontaktu i buduj relacje z nowymi i dotychczasowymi klientami!

Przypomnienie o ofercie

Przypomnienie o ofercie

dzięki możliwościom precyzyjnego remarketingu na Facebooku można w przystępny sposób przypomnieć o ofercie lub marce dotychczasowym klientom. Działania remarketingowe wymagają zainstalowanie na stronie www kodu śledzącego tzw. Pixela. Można również docierać do klientów z własnej bazy danych. Przypomnij o marce lub ofercie dotychczasowym klientom i sprzedawaj więcej!

Promowanie aplikacji

Promowanie aplikacji

rozbudowane możliwości systemu Facebook Ads umożliwiają twórcom aplikacji skuteczną promocję swoich rozwiązań wśród zainteresowanych użytkowników. Jest to skuteczny sposób na promocję każdej aplikacji. Zachęcaj do pobierania lub korzystania z aplikacji przez reklamę na Facebooku!

Grupy odbiorców na Facebooku

Jedną z ważniejszych zalet systemu Facebook Ads jest możliwość budowania sprecyzowanych grup odbiorców do danego przekazu reklamowego. Ogrom zmiennych dostępnych w ramach Facebook Ads pogrupować można w trzech najważniejszych grupach odbiorćów:

  • Odbiorcy standardowi – grupa budowana na podstawie danych demograficznych zainteresowań i zachowań. Jest to opcja oferująca największy zasięg.
  • Niestandardowi odbiorcy – grupy niestandardowe to użytkownicy, którzy mieli już do czynienia z marką reklamodawcy. Bardzo ważna grupa odbiorców, wśród których można szukać dużych szans na konwersję.
  • Podobni odbiorcy (Lookalike) - grupy budowane na podstawie niestandardowych odbiorców.
W celu skutecznego kierowania reklam warto przed podjęciem działań promocyjnych skupić się nad poznaniem zainteresowań potencjalnych klientów. W tym celu można wykorzystać potężne narzędzie dostarczane przez Facebook – Audience Insights. Jest to narzędzie precyzyjnie wskazujące zakres zainteresowań poszczególnych grup odbiorców, dzięki czemu utworzyć można skuteczną strategię działań reklamowych Facebook Ads. Audience Insights przyda się również w kontekście content czy influencer marketingu dokładnie wskazując na zainteresowania wybranych grup docelowych.

Facebook Ads – dlaczego warto?

Facebook Ads to świetne narzędzie dla każdego biznesu, niezależnie od wielkości, zasięgu oddziaływania czy wieku. Nawet małe i dopiero stawiające pierwsze kroki w biznesie przedsiębiorcy mogą skorzystać z dobrodziejstw Facebook Ads i skutecznie budować swoją pozycję na rynku. Wśród największych korzyści działań promocyjnych na największym na świecie portalu społecznościowym wymienić należy:

Precyzja targetowani

Precyzja targetowani

budowa grup odbiorców oparta jest o prawdziwe dane, zainteresowania i zachowania użytkowników Facebooka!

Szeroki zasięg reklamy

Szeroki zasięg reklamy

reklamy wyświetlają się nie tylko użytkownikowi z grupy docelowej – w przypadku reakcji, widzą je również jego znajomi!

Niskie koszty kampanii

Niskie koszty kampanii

koszty kliknięcia w reklamy Facebook Ads kształtować się na poziomie nawet kilkunastu groszy!

Realizacja różnorodnych celów

Realizacja różnorodnych celów

budowa wizerunku, skuteczna komunikacja, sprzedaż, pozyskanie leadów, zachęcenie do działania i wiele innych!

Korzyści płynące z Facebook Ads jest bardzo wiele i każdy przedsiębiorca w strategii marketingu internetowego powinien zawrzeć działania w ramach Facebook Ads. Jeśli chcesz skorzystać ze skutecznych działań reklamowych w social media, skontaktuj się z nami już teraz. Specjaliści ds. promocji i social media Agencji Widzialni.pl przeprowadzą dla Ciebie efektywne kampanie na Facebooku, dzięki czemu zyskasz nowych potencjalnych klientów, pozytywnie wpłyniesz na wizerunek firmy lub zwiększysz sprzedaż.

Rodzaje reklam Facebook Ads

Facebook Ads umożliwia wykorzystanie różnych formatów przekazu reklamowego. Możliwości są bardzo bogate. Tworząc post reklamowy od podstaw można wykorzystać następujące materiały:

Reklama wideo na Facebooku

Wideo

przyciągnij uwagę ciekawym materiałem filmowym. Reklama wideo Facebook Ads może mieć do 240 minut. Dostępne formaty to 16:9 i 9:16. W ramach reklam wideo można również wykorzystać filmy 360 stopni.

Pokaz slajdów

reklama wideo zawierająca od 3 do aż 10 obrazów. W kreatywnych rękach, pokaz slajdów może stać się wyjątkowo ciekawą formą reklamy.

Reklama na Facebooku jako pojedyncza grafika

Pojedyncza grafika

pojedynczy obraz jest najczęściej wykorzystywaną formą reklamy w ramach Facebook Ads. Grafika może mieć format 16:9 lub 9:16. Facebook Ads nie ogranicza już ilości treści na grafice (do niedawna mogło to być maksymalnie 20%).

Kolekcja

ciekawa możliwość prezentacji przekazu reklamowego pozwalająca przedstawienie wielu zdjęć lub filmów w przewijalnym panelu (tzw. środowisku). Kolekcja prezentuje produkty, zdjęcia, filmy i opisy w sposób dynamiczny. Kolekcja bardzo dobrze sprawdza się jako wsparcie sprzedaży dla e-commerce.

Reklama na Facebooku jako karuzela

Karuzela

najczęściej wykorzystywana forma reklamy sprzedażowej na Facebooku. Nie oznacza to jednak, że karuzela nie może być wykorzystana dla promocji innych, niż sprzedażowe cele. Reklama karuzelowa może zawierać do 10 kart z grafikami lub filmami w proporcji 1:1 i rozdzielczości 1080 x 1080. Każda z kart może być indywidualnie opisana.

Reklama dynamiczna Facebook

Kolejnym, wymagającym dodatkowych działań konfiguracyjnych, rodzajem promocji w ramach Facebook Ads, jest reklama dynamiczna. Na podstawie zbieranych przez pixel Facebooka danych o odbiorcach, system Ads pokazuje użytkownikowi treści odpowiadające jego zainteresowaniom, co umożliwia dotarcie do konkretnego użytkownika z przekazem, który posiada duże szanse na konwersję. Reklamy dynamiczne wyświetlają się użytkownikom, którzy już odwiedzili stronę reklamodawcy. A zatem istnieje możliwość wyświetlania grupie remarketingowej reklam indywidualnie dopasowanych do każdego z nich.

  • Facebook Pixel zainstalowany na stronie – skrypt umieszczany w sekcji head strony www. Jest to kod śledzący, który weryfikuje, czy osoba odwiedzająca stronę posiada profil na Facebooku. Pozytywna weryfikacja użytkownika powoduje dodanie go do bazy remarketingowej.
  • Poprawnie skonfigurowane zdarzenia – instalowane na konkretnych podstronach lub poszczególnych ich elementach (np. buttonach) drobne elementy kodu pozwalające docierać z przekazem reklamowym do osób wykonujących określone czynności na stronie (np. kliknęły w przycisk). Najpopularniejsze zdarzenia to ViewContent, AddToCart, Purchase. Zdarzenia dla prawidłowego działania powinny posiadać zaawansowane parametry oraz odpowiadające im wartości, np. value, currency, content_ids, content_type.
  • Poprawnie połączony katalog produktów z Pixelem Facebooka - należy wskazać źródło danych do reklam dynamicznych.

Reklamy dynamiczne Facebook Ads stanowią doskonałe uzupełnienie strategii e-marketingowej, szczególnie dla obszaru e-commerce. Wykorzystanie aktywności użytkowników Facebooka w celu zwiększenia sprzedaży, poprzez indywidualnie dopasowane treści może znacząco zwiększyć poziom konwersji ze strony.

Koszty kampanii Facebook Ads

Budżet kampanii Facebook Ads ustalany jest samodzielnie przez reklamodawcę. Jednostkowy koszt kliknięcia lub wyświetlenia ustalany jest na podstawie aukcji reklam – wygrywa najwyższa stawka – a system Facebooka dąży do równomiernego wyświetlania reklamy w ramach założonych budżetów. Ustalanie budżetu może przyjąć jeden z dwóch typów:

  • budżet dzienny - całkowita wartość dziennych wydatków na reklamę,
  • budżet całkowity - suma zaplanowanych wydatków na cały okres emisji reklamy. <

W przypadku zlecenia prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej w ramach Facebook Ads Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl, do budżetu doliczyć należy koszt konfiguracji i bieżącej obsługi kampanii. W Widzialni.pl stawiamy na transparentność i prostotę rozliczeń. Dlatego koszt prowadzenia kampanii Facebook Ads przedstawiają się następująco:

do budżetu 2 000 zł => 400 zł

powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)

Jeśli interesuje Cię wycena działań reklamowych dla Twojej strony www na Facebooku, skontaktuj się z nami już teraz i bezpłatnie poznaj nasze możliwości.

Facebook Ads w Widzialni.pl

Aktywny, “żywy” profil firmowy na Facebooku jest jednym z elementów wpływającym na popularność brandu, a także pozwala precyzyjnie kierować przekaz reklamowy do indywidualnego użytkownika tego najpopularniejszego na świecie portalu społecznościowego. Co niezwykle istotne, każde kliknięcie, popularny lajk, czy udostępnienie na Facebooku to wyraz aktywności żywego, zainteresowanego prezentowaną treścią użytkownika. Warto wykorzystać działania tych osób do zwiększenia poziomu konwersji płynącego z mediów społecznościowych. Agencja Marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu skutecznych kampanii Facebook Ads, zarówno wizerunkowych, jak i sprzedażowych. Skontaktuj się z naszymi przedstawicielami już teraz i zyskaj wsparcie profesjonalnego partnera dla reklamy Twojego biznesu!

Najczęściej zadawane pytania - FAQ

Składowe reklamy Facebook Ads w agencji Widzialni.pl to budżet kampanii przeznaczony na faktyczne wyświetlenia i kliknięcia reklamy, a także opłaty operacyjnej dla agencji – stałego miesięcznego kosztu obejmującego konfigurację oraz stałą bieżącą obsługę kampanii.

Jako agencja marketingu internetowego zajmujemy się treściami sponsorowanymi. Nie prowadzimy indywidualnych i firmowych profili na Facebooku - oczywiście poza naszym 😉

Nie można precyzyjnie określić optymalnego czasu emisji reklamy Facebook Ads. Wszystko zależy od tego, co jest reklamowane, czy produkt lub usługa jest sezonowa. Dlatego też w ramach Facebook Ads możemy prowadzić zarówno krótkie kampanie, jak i rozbudowane i długotrwałe akcje marketingowe.

Jeśli masz czas i ochotę samodzielnie optymalizować kampanie Facebook Ads, nie będziemy Ci tego bronić. Jeśli jednak wolisz przekazać ten element marketingu specjalistom, jesteśmy do dyspozycji. W naszych rękach Twoje kampanie Facebook Ads będą bardzo skuteczne, a Ty możesz zająć się innymi aspektami prowadzenia firmy.

Nie ma żadnych ograniczeń co do liczby formatów reklam. Rekomendujemy minimalnie po dwa formaty na każdą grupę odbiorców.