Skuteczna reklama na LinkedIn - platformie dla specjalistów
Najważniejsza różnica, która rzuca się w oczy porównując popularne portale Social Media, jak np. Facebook, Instagram czy Twitter z LinkedIn, sprowadza się do intencji użytkowników każdego z tych nich. Portale ogólnotematyczne pozwalają na publikację dowolnych treści (dozwolonych regulaminami), które są następnie komentowane czy udostępniane. Użytkownicy LinkedIn pojawiają się na portalu w zupełnie innych celach, z których najważniejszymi są:
- poszukiwanie pracy / pracownika,
- pozyskanie wiedzy od specjalistów w danej branży,
- pozyskanie opinii specjalistów,
- poszukiwanie kontrahentów,
- kreowanie wizerunku własnego i firmy.
LinkedIn nie ogranicza się jedynie do wymienionych zagadnień. Jest to obecnie prawdziwie prężnie rozwijająca się platforma dla profesjonalistów. Obecnie LinkedIn może pochwalić się około 600 milionową grupą aktywnych użytkowników (w tym ponad 2,6 mln w Polsce) w ponad 200 krajach i stanowi bezsprzecznie najpopularniejszą i najskuteczniejszą platformę do prowadzenia aktywnych działań B2B. Możliwość bezpośredniego kontaktu z konkretną osobą, najczęściej posiadającą wypracowaną pozycję w branży, pozyskanie kontaktu biznesowego, a nawet możliwość head huntingu stawiają LinkedIn na czele platform biznesowych w Polsce i na świecie. Polscy managerowie w przytłaczającej większości posiadają i prowadzą swoje profile na portalu LinkedIn.
Dotarcie do osób decyzyjnych z wybranego zakresu zarządzania, pozyskanie nowych kontrahentów, rekrutacje na specjalistyczne stanowiska na LinkedIn jest teraz jeszcze bardziej efektywne dzięki wykorzystaniu LinkedIn Ads – rozbudowanego systemu reklamowego na portalu. Umiejętne prowadzenie kampanii LinkedIn Ads, mimo że droższe, w porównaniu z kampaniami Google Ads czy Facebook Ads, pozwala uzyskać wartościowe wyniki w kontekście rozwoju przedsiębiorstwa. Przewaga LinkedIn Ads nad innymi kampaniami reklamowymi wynika bezpośrednio z możliwości precyzyjnego dotarcia do wąskiej grupy specjalistów z danej dziedziny, możliwości kierowania przekazu reklamowego do różnych, precyzyjnie określonych branż, a także opcja automatycznej optymalizacji stawki dla uzyskania możliwie najkorzystniejszego kosztu konwersji. LinkedIn posiada jeszcze jedną istotną zaletę. Jest nią wysoki poziom zaufania do publikowanych treści. Dzięki temu istnieje bardzo duża szansa na osiągnięcie pożądanego wyniku działań reklamowych. Najczęściej LinkedIn wykorzystywany jest do:
Budowania profesjonalnego wizerunku marki
kilka lat temu LinkedIn kojarzony był głównie z działaniami HR. Obecnie, wraz ze zwiększającą się liczbą ponad 600 milionów użytkowników, jest to miejsce do nawiązywania wartościowych relacji biznesowych i budowy profesjonalnego wizerunku firmy i marki.
Budowania bazy klientów
targetowanie oferty do precyzyjnie wyselekcjonowanych grup odbiorców (na podstawie wybranych cech użytkowników), a także wykorzystanie formularzy dla pozyskania konkretnych odpowiedzi od potencjalnych klientów pozwala budować efektywne bazy i dostosować ofertę do użytkownika.
Budowy przewagi konkurencyjnej
wielki potencjał, jaki przedstawiają możliwości działań w ramach LinkedIn Ads, nadal nie jest powszechnie wykorzystywany. Z tego właśnie powodu kampanie reklamowe na LinkedIn mogą stanowić doskonałe miejsce do zdobycia przewagi nad konkurencją.
Reklama LinkedIn Ads jest kanałem promocji, obok którego nie można przejść obojętnie. Skorzystaj z doświadczenia Agencji marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl i zdobywaj wartościowe leady na LinkedIn.
Profil prywatny a LinkedIn Pages
Wbrew pozorom, strony firmowe (tzw. LinkedIn Pages) nie są ciągle bardzo popularne w serwisie. Prym wiodą prywatne profile indywidualne, które skutecznie zastępują tradycyjne wizytówki, a dodanie do sieci kontaktów jest równoważnikiem wymiany wizytówki w tzw. realu. Profil prywatny powiązany z LinkedIn Page w znacznym stopniu wpływa na ranking strony firmowej i jest świetnym miejscem do pracy nad wizerunkiem marki poprzez budowę spójnej komunikacji w ramach firmy. W tym celu warto zaangażować pracowników firmy do aktywnego funkcjonowania na LinkedIn w ramach określonej strategii biznesowej. Można do tego wykorzystywać opcje publikacji artykułów, komentowania lub polecania treści innych osób, rozbudowy sieci kontaktów. Efektywność poszczególnych profili prywatnych można weryfikować za pomocą Social Selling Index - narzędzia mierzącego poziom skuteczności i efektywności działań poszczególnych użytkowników.
LinedIn Page czyli strona firmowa, posiada zupełnie inne cechy i możliwości. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że LinkedIn wymaga od jej administratorów wysokiej jakości w odniesieniu do wypełnienia ich profili prywatnych oraz posiadania rozbudowanej sieci kontaktów. Zalety posiadania LinkedIn Page są w Polsce mało doceniane. Wystarczy jednak spojrzeć na najważniejsze atrybuty strony firmowej na LinkedIn, aby przekonać się, że jest to ciekawe i warte włączenia w strategię marketingową narzędzie:
- LinkedIn Page pozycjonuje się w wyszukiwarce Google,
- Posiadanie LinkedIn Page wskazuje na profesjonalizm,
- LinkedIn Page jest bardzo efektywną wizytówką firmy,
- Na LinkedIn Page mogą być publikowane oferty pracy,
- Każdy pracownik może oznaczyć stronę firmową na swoim profilu prywatnym,
- Potencjalni klienci chętniej kupują od marek, które już znają.
Budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa poprzez LinkedIn Page jest ciągle niedocenianym i powoli zdobywającym popularność sposobem na promocję firmy. Niemniej jednak warto wdrożyć profil firmowy na LinkedIn do strategii marketingowej i strategii komunikacji każdego biznesu.
Poza stronami firmowymi i profilami prywatnymi LinkedIn umożliwia tworzenie dodatkowych stron na portalu:
- Showcase Page czyli strona marki - jest to nietypowe rozwiązanie skupiające użytkowników wokół danej marki lub produktu, a nie, jak ma to miejsce w przypadku strony firmowej - wokół organizacji. Showcase Page jest tym samy swoistym elementem strony firmowej, na której przedstawić można wybraną markę, produkt, a nawet inicjatywę. Administrator LinkedIn Page może utworzyć do 10 indywidualnych Showcase Page.
- Affiliate Pages czyli strony powiązane - ich zadaniem jest prezentacja sieci spółek w ramach jednej organizacji. Jeśli pracownicy danej organizacji identyfikują się poza główną również z inną spółką, warto powiązać ją ze stroną główną.
Profile firmowe stanowić mogą bardzo ważny element w strategii komunikacji każdego biznesu. Szereg korzyści wynikających z posiadania profilu firmowego pozwala na rozwój zasięgu firmy organicznie, jeśli jednak interesuje Cię skuteczne i efektywne działanie w ramach kamanii PPC (ang. Pay Per Click - płatnych za klik), czyli reklam płatnych LinkedIn Ads, dowiedz się jakie możliwości daje największy biznesowy portal społecznościowy na świecie.
LinkedIn Ads dla Twojego biznesu
LinkedIn Ads jest rozbudowanym systemem reklamowym pozwalającym na skuteczne działania w zakresie:
- pozyskania klientów i partnerów biznesowych
- rekrutacji specjalistów,
- budowy wizerunku firmy i marki.
Reklamy LinkedIn Ads wyświetlane są w największym portalu społecznościowym przeznaczonym dla profesjonalistów, a zatem można dotrzeć z przekazem promocyjnym do właścicieli firm, dyrektorów i specjalistów z wielu branż. System LinkedIn Ads posiada bardzo rozbudowane możliwości precyzyjnego targetowania do osób spełniających założone kryteria. Reklamy mogą być kierowane z wykorzystaniem między innymi poniższych cech:
- stanowisko,
- pełniona funkcja w organizacji,
- doświadczenie zawodowe,
- lata doświadczenia,
- kompetencje,
- obszar działalności firmy,
- wielkość firmy,
- osoby połączone z profilem firmy,
- nazwy firm zatrudniających użytkownika,
- poziom wykształcenia,
- ukończone szkoły,
- przynależność do grup.
Aby rozpocząć skuteczne działania w ramach LinkedIn Ads nie jest konieczne posiadanie konta Premium. Jednak daj on wiele możliwości. LinkedIn oferuje cztery obszary, w których funkcjonować może konto Premium. Jest to zdecydowanie najdroższa na rynku reklam Social Media opcja promocji. Dlatego warto dokładnie przeanalizować możliwości każdego z nich, a przede zadbać o mocny wizerunek w wersji podstawowej. Obszary, w jakich można działać w ramach konta Premium to:
Kariera
konto Premium skierowane dla osób aktywnie poszukujących zatrudnienia. Użytkownicy Premium obszaru Kariera są częściej wyszukiwani przez head hunterów, otrzymują również więcej spersonalizowanych ofert pracy.
Biznes
konto Premium dla użytkowników skupionych na budowie wizerunku firmy oraz rozszerzaniu sieci kontaktów.
Zatrudnienie
konto Premium dla specjalistów HR zajmujących się prowadzeniem procesów rekrutacyjnych na dużą skalę. Konto umożliwia publikację ofert pracy, a także udostępnia zaawansowana wyszukiwarkę potencjalnych kandydatów do pracy.
Sprzedaż
najbardziej rozbudowana wersja konta Premium, umożliwiająca między innymi tworzenie grup docelowych, rozbudowanego wyszukiwania potencjalnych klientów. Możliwe jest również przesłanie do systemu własnej listy odbiorców w postaci pliku csv.
Opcje Premium nie należą do najprostszych w użytkowaniu. LinkedIn udostępnia jednak swoim użytkownikom darmowy miesiąc na zapoznanie się z funkcjami i efektywnością profilu Premium. Czas ten powinien być jak najlepiej wykorzystany na poznanie wszystkich opcji i możliwości opcji Premium, aby uniknąć przepalania niemałego budżetu.
Połączenie działań organicznych z rozbudowanymi możliwościami konta Premium oraz kampaniami LinkedIn Ads pozwalają w pełni wykorzystać wszystkie zalety portalu i skutecznie docierać do wybranej grupy docelowej.
Sales Navigator na LinkedIn
LinkedIn oferuje dodatkowe narzędzia wspierające działania promocyjne i sprzedażowe. Jednym z najciekawszych jest płatne (239,99 zł miesięcznie), wyjątkowo mocno rozbudowane platforma Sales Navigator. Jest to dodatkowe narzędzie funkcjonujące niezależnie od konta użytkownika, dzięki któremu mamy możliwość:
- precyzyjnego określenia grupy docelowej i wyszukiwania najlepiej odpowiadających założonym kryteriom użytkowników. Wyszukiwanie może odbywać się na podstawie danych demograficznych, firmowych, a także słowach kluczowych, treściach, czy tagach.
- pozyskania rekomendacji potencjalnych leadów,
- monitoringu aktywności użytkowników na profilu,
- monitoringu aktywności grupy docelowej w kontekście zmian w ich sytuacji zawodowej,
- 20 InMaili w pakiecie.
Szczególnie interesujące jest monitorowanie aktywności użytkowników z wybranej grupy docelowej pod kątem ich aktywności na LinkedIn. Dzięki temu istnieje możliwość nawiązania efektywnego i trwałego kontaktu z wyselekcjonowanymi osobami korzystającymi z portalu.
Sales Navigator to potężne narzędzie wspomagające działania reklamowe na LinkedIn. Jego pełne wykorzystanie może być jednak na początku trudne. Poznanie ogromu opcji dodatkowych wymaga bowiem czasu i pełnego zrozumienia możliwości. Dla uzyskania wysokiej efektywności zdecydowanie korzystniejszym wyborem jest przekazanie działań promocyjnych na LinkedIn profesjonalnej firmie zewnętrznej. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl posiada ogromne doświadczenie w zakresie prowadzenia skutecznych kampanii PPC. Skontaktuj się z nami już teraz i poznaj możliwości, jakie daje współpraca z Widzialni.pl!
Rodzaje reklam LinkedIn Ads
Obecnie LinkedIn Ads oferuje użytkownikom trzy podstawowe rodzaje reklam podstawowych oraz reklamy rozszerzone tzw. LinkedIn Dynamic Ads. Wybór konkretnego rodzaju reklamy powinien być uzależniony od celu kampanii.

Reklamy tekstowe
najczęściej wykorzystana w celu pozyskania większego ruchu na profilu firmowym na LinkedIn lub zewnętrzną stronę docelową. Na LinkedIn reklamy tekstowe wyświetlane są podczas przeglądania portalu na górze lub po prawej stronie. Reklamy tekstowe posiadają spore ograniczenia w kontekście treści, dlatego warto przemyśleć jakie CTA (ang. Call To Action – wezwanie do działania) powinno znaleźć się w nagłówku oraz treści reklamy. Do dyspozycji reklamodawcy oddane jest 25 znaków nagłówka oraz 75 znaków na treść reklamy. Grafika (logo firmy) powinna być dodana w formacie 100x100 pikseli, jednak istnieją możliwości dodania innej grafiki – wysokiej, poziomej i długiej.
Reklama graficzna (treści sponsorowane)
jest to bez wątpienia jeden z najbardziej popularnych formatów reklam na LinkedIn. Posty sponsorowane to reklamy graficzne wyświetlą się użytkownikom w kanale informacyjnym, ale również grupom, do których dana reklama będzie skierowana. Treści sponsorowane mogą przyjąć różną formę i składa się najczęściej z tekstu oraz pojedynczego zdjęcia, karuzeli zdjęć lub wideo:

Reklama graficzna z pojedynczym zdjęciem
może spełniać kilka celów, w zależności od formatu - kierować do strony www reklamodawcy, zachęcać do obserwowania wybranej strony na LinkedIn, kierować do wypełnienia formularza czy aplikacji na ofertę pracy;
Reklama graficzna z karuzelą zdjęć
treści sponsorowane z karuzelą zdjęć posiada opcję linkowania z każdego zdjęcia do różnych stron www, dzięki czemu można kierować z jednej reklamy do różnych ofert lub ich elementów reklamodawcy; zdjęcia z karuzeli mogą również kierować do formularzy, zwiększając szanse na pozyskanie wartościowych leadów;

Reklama graficzna wideo
jej zadaniem jest kierowanie ruchu na zewnętrzną stronę www lub do formularza.
Wiadomości sponsorowane InMail
reklamy InMail to sponsorowane treści wysyłane z prywatnego konta reklamodawcy do użytkowników serwisu. Wiadomości InMail można dowolnie personalizować (np. dodawać imię i nazwisko odbiorcy, nazwę firmy, stanowisko, branżę, etc.). Wiadomości sponsorowane trafiają do skrzynek odbiorczych użytkowników, ich treść może kierować do stron zewnętrznych oraz zbierać leady poprzez formularze. Dla poprawnego korzystania z InMail konieczne jest poprawne uzupełnienie danych konta użytkownika LinkedIn wysyłającego wiadomości tego typu. Pozycja użytkownika nadającego wiadomości jest niezwykle istotna dla sukcesu kampanii InMail.
LinkedIn Dynamic Ads czyli rozszerzone formaty reklam dynamicznych to rozwiązanie umożliwiające automatyzację personalizacji przekazu promocyjnego w odniesieniu do konkretnych osób, do których reklama jest kierowana. W przypadku tego rodzaju reklam LinkedIn Ads udostępnia cztery formaty:

Folower Ads
reklamy skupione na pozyskaniu nowych osób obserwujących profil firmowy na LinkedIn. Jest to rodzaj reklamy sugerowany firmom budującym świadomość marki.
Spotlight Ads
Spotlight Ads – reklamy tego typu działają podobnie jak popularny remarketing. Mogą być kierowane do osób, które wcześniej miały już kontakt z marką, produktem lub ofertą. Spotlight Ads kierują ruch do witryny lub innej strony docelowej wykorzystując prezentację usługi lub produktu i wezwanie do działania, przez co mogą skutecznie zachęcić do obserwowania LinkedIn Pages.

Content Ads
reklama skierowana na pobranie różnych treści ze strony reklamodawcy (np. poradnika, broszury, infografiki, case study, etc.) lub skierowanie do artykułu blogowego, wpisu na profilu itp. Skonfigurowanie Content Ads polegające na konieczności zapisania się do listy mailingowej umożliwia skuteczną budowę list remarketingowych.
Oferty pracy
wsparcie HR stanowi istotny element funkcjonowania LinkedIn. Reklamy ofert pracy, na podstawie danych użytkowników, m.in. doświadczenia lub zainteresowań, wyświetlają zachęty do przejrzenia ofert pracy na profilu reklamodawcy.
Podsumowując wykorzystanie różnych formatów reklam w kontekście celów warto wziąć pod uwagę następujące dopasowanie:
- Reklamy tekstowe - zwiększenie świadomości marki, kierowanie na www, generowanie leadów na www,
- Reklamy graficzne - zwiększenie świadomości marki, kierowanie na www, generowanie leadów na www, zwiększenie liczby obserwujących na LinkedIn, generowanie leadów przez formularz, wyświetlenia wideo, zbieranie kandydatur do zatrudnienia,
- Reklamy InMail – kierowanie ruchu na www, generowanie leadów na www, generowanie leadów przez formularz,
- Reklamy dynamiczne - zwiększenie świadomości marki, kierowanie ruchu na www, zwiększenie liczby obserwujących na LinkedIn, zbieranie kandydatur do zatrudnienia.
Koszty LinkedIn Ads i sposoby rozliczania reklam
Rozliczanie reklam LinkedIn Ads możliwe jest w trzech zasadniczych modelach. W zależności od rodzaju kampanii stosuje się odpowiedni system rozliczeń dopasowany do możliwości i celów reklamodawcy:
- CPC (ang. Cost Per Click – koszt za kliknięcie) - istnieje możliwość określenia maksymalnego kosztu za pojedyncze kliknięcie, a także dziennego limitu budżetu (nie niższego niż wymagane przez LinkedIn minimum na poziomie 10 EUR).
- CPM (ang. Cost Per MIle – koszt 1 000 wyświetleń) - LinkedIn Ads umożliwia określenie stałego budżetu przeznaczonego na 1 000 wyświetleń niezależnie od liczby kliknięć.
- CPV (ang. Cost Per View – koszt wyświetlenia wideo) - w ramach kampanii wideo można ustalić maksymalną wysokość kosztów wyświetlenia wideo.
LinkedIn Ads jest jednym z, jeśli nie najdroższym systemem reklamowym dostępnym w Social Media. Wynika to między innymi z wyjątkowo biznesowego charakteru portalu, możliwości precyzyjnego dotarcia do osób związanych z branżą reklamodawcy, ale również z narzuconych przez system minimalnych kosztów każdej kampanii:
- minimalny dzienny budżet kampanii nie może być niższy niż 10 EUR,
- minimalna stawka CPC, CPM i kampanii reklam tekstowych wynosi 2 EUR,
- koszty LinkedIn Dynamic Ads uzależnione są bezpośrednio od grupy docelowej.
Linked In Ads pozwala już na etapie planowania kampanii uzyskać podstawowe szacunki dotyczące kosztu i efektywności konfigurowanej kampanii. Dzięki temu można przygotować skuteczną kampanię efektywnie wykorzystując założone środki.
LinkedIn Ads nie należy do najprostszych systemów reklamowych w Social Media. Dodając do tego stosunkowo wysokie koszty prowadzenia kampanii reklamowych na portalu, błędy na etapie konfiguracji kampanii mogą w efekcie przełożyć się na straty budżetu i brak efektywności kampanii. W związku z tym przygotowanie i prowadzenie kampanii LinkedIn Ads warto powierzyć specjalistom z wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami pozwalającymi uzyskać satysfakcjonujące efekty. Agencja marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl zaprasza do skorzystania z usługi LinkedIn Ads. Oferujemy skuteczne i transparentne działania przy zachowaniu pełnej współpracy z reklamodawcą. Nasi doświadczeni specjaliści kompleksowo zajmują się kampaniami reklamowymi LinkedIn Ads od tworzenia kampanii, przez szczegółowy monitoring, analizy, optymalizacje, rekomendacje, po czytelne raportowanie.
Decydując się na współpracę z Agencją Widzialni.pl poza budżetem reklamowym do całkowitego kosztu kampanii należy doliczyć koszt obsługi kampanii. Nasze koszty są stałe i przedstawiają się następująco:
do budżetu 2 000 zł => 400 zł
powyżej budżetu 2 000 zł => 400 zł + 15% x (Twój budżet - 2 000 zł)
Reklamy LinkedIn Ads – czy warto?
LinkedIn Ads, podobnie zresztą jak każda inna platforma reklamowa, posiada swoje zalety oraz wady. Kierowanie się w działaniach reklamowych czytelną i precyzyjnie skrojoną strategią powinno być pierwszym elementem pozwalającym określić, czy wybór danej platformy przyniesie założone korzyści.
LinkedIn Ads należy bez wątpienia do najdroższych systemów reklamowych dostępnych na rynku Social Media. Zatwierdzenie reklam może trwać zdecydowanie dłużej, niż ma to miejsce na innych portalach, gdyż nawet 72 godziny. Innym ograniczeniem działań jest próg liczby użytkowników w grupie docelowej. W przypadku LinkedIn Ads minimalna liczba użytkowników to 300, co w przypadku stosunkowo niewielkiej liczby użytkowników w ogóle może powodować trudności z targetowaniem. Dla uzyskania wysokiej skuteczności grupy docelowe dla treści sponsorowanych powinny posiadać minimum 300 000 rekordów, dla reklam tekstowych zalecana jest grupa licząca od 60 000 do 400 000 osób, dla reklam InMail zaleca się grupy o liczebności sięgającej 100 000.
- systematyczny wzrost użytkowników LinkedIn,
- precyzyjne kierowanie na konkretne osoby,
- niska konkurencyjność platformy LinkedIn,
- czytelne i nieinwazyjne reklamy.
LinkedIn Ads jest wyjątkowo ciekawym i jeszcze mało rozpropagowanym wśród polskich przedsiębiorców kanałem reklamowym. Mimo wysokiego progu wejścia stanowi on bardzo atrakcyjną formułę uzupełniającą strategię marketingową firmy. Jeśli pragniesz dotrzeć ze swoją ofertą do konkretnych użytkowników w ramach B2B LinkedIn jest zdecydowanie najlepszym miejscem na reklamę dla Ciebie. Skontaktuj się z Agencją marketingu internetowego SEO/SEM Widzialni.pl już teraz i przekonaj się, jak wiele możemy zrobić dla rozwoju Twojego biznesu!
Najczęściej zadawane pytania - FAQ
Czym jest LinkedIn?
LinkedIn to portal społecznościowy pozwalający nawiązać relacje biznesowe między profesjonalistami z różnych dziedzin. Jest to obecnie największy społecznościowy portal biznesowy na świecie. Profil prywatny na LinkedIn podsumowuje doświadczenie oraz umiejętności użytkownika, pozwala również na publikację materiałów i budowę pozycji specjalisty w branży, a co za tym idzie, możliwość nawiązania wartościowych relacji biznesowych.
Co to jest LinkedIn Ads?
LinkedIn Ads to nic innego jak system pozwalający tworzyć, publikować i optymalizować przekaz reklamowy w różnych formatach na portalu społecznościowym LinkedIn. W zależności od przyjętego celu, do dyspozycji użytkowników są:
- reklamy tekstowe,
- reklamy graficzne,
- reklamy InMail,
- reklamy dynamiczne.
Ile kosztuje kampania LinkedIn Ads?
Minimalne koszty kampanii LinkedIn Ads przedstawiają się następująco:
- minimalny budżet dzienny kampanii wynosi 10 EUR,
- minimalny całkowity koszt kampanii (dla treści sponsorowanych) wynosi 10 EUR,
- minimalna stawka w kampaniach CPC, CPM i kampanii reklam tekstowych wynosi 2 EUR.
Czy LinkedIn Ads to również prowadzenie profilu na LinkedIn?
Struktura portalu LinkedIn w kontekście reklam przedstawia się następująco: profil prywatny > strona firmowa > konta premium. W ramach LinkedIn Ads prowadzone są działania służące określonym celom poprzez prezentację treści sponsorowanych precyzyjnie wybranym użytkownikom. Prowadzenie profili użytkowników czy kont firmowych, jest bezwzględnie istotne w kontekście budowy wizerunku użytkownika oraz firmy i jest ono częścią działań należących do klienta.
Czy jest możliwa reklama na LinkedIn bez konta firmowego?
System LinkedIn Ads daje użytkownikom pełną dowolność w tym kontekście dla reklam tekstowych. Reklama, tworzona w LinkedIn Campaign Manager może być prowadzona z poziomu profilu prywatnego i nie wymaga połączenia z kontem firmowym lub Showcase Page.
Dlaczego LinkedIn Ads jest tak drogi?
W porównaniu z innymi portalami społecznościowymi, koszt kampanii LinkedIn Ads może być stosunkowo wysoki. Wynika to bezpośrednio z charakteru portalu, skupiającego osoby z szeroko pojętego biznesu, poszukujących możliwości nawiązania trwałych i wartościowych relacji biznesowych.