Pozycjonowanie stron internetowych (SEO – Search Engine Optimization) to złożony proces, mający na celu zwiększenie widoczności oraz zasięgu witryny internetowej, poprzez uzyskanie jak najwyższych pozycji na poszczególne frazy kluczowe lub ich grupy. Pozycjonowanie stron www odnosi się do organicznych wyników wyszukiwania, z których codziennie korzysta ponad kilka milionów polskich internautów.

Proces pozycjonowania składa się z wielu pomniejszych działań, jak optymalizacja strony www, link building, budowa i optymalizacja treści oraz wielu innych czynników, mających wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce Google, Bing czy Yandex (i nie tylko).

Pozycjonowaniem (działaniami SEO) objęty może być sklep internetowy, strona firmowa, blog, forum i każda inna forma prezentacji treści w sieci. Pozycjonowaniem objęte mogą być również filmy zamieszczane w najpopularniejszym serwisie – YouTube. Ze względu na złożoność procesu zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest wynajęcie profesjonalnej agencji, która zajmie się pozycjonowaniem za Ciebie.

Czym dokładniej jest pozycjonowanie?

Z uwagi na złożoność procesu, wiele osób zadaje pytanie, czym dokładniej jest pozycjonowanie stron internetowych. SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki internetowej, prowadząca do zwiększenia jej widoczności na szereg fraz w wynikach wyszukiwania. Efektem pozycjonowania są lepsze pozycje fraz kluczowych w wynikach wyszukiwarek, zwiększony ruch na stronie oraz szansa na zwiększenie ilości potencjalnych klientów dokonujących transakcji.

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem ciągłym, co oznacza, że nie możemy zaprzestać działań na rzecz strony po miesiącu czy dwóch. W celu stałego zwiększania widoczności witryny oraz utrzymania wysokich pozycji fraz kluczowych wszystkie istotne działania na rzecz pozycjonowania stale muszą być nadzorowane. W związku ze zmianami, jakie wprowadza Google w swoich algorytmach, należy stale nadzorować stan witryny i dostosowywać ją do najnowszych wymagań jakościowych. Dotyczy to zarówno działań on-site jak i off-site.

Każda witryna objęta usługą pozycjonowania opatrzona jest indywidualną strategią, pozwalającą osiągnąć jak najlepsze wyniki w postaci wysokich pozycji fraz kluczowych, w jak najbezpieczniejszy dla witryny sposób. W praktyce oznacza to, że optymalizacja witryny i treści, wykonywana jest cyklicznie. Wszystkie te działania pozwalają na wypracowanie jak najlepszych efektów oraz utrzymanie wysokich pozycji fraz kluczowych mimo zmieniających się algorytmów Google.

Osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce wymaga dużego nakładu pracy oraz czasu. Praca nad witryną nie kończy się po uzyskaniu satysfakcjonujących wyników. Witryna objęta jest stałym nadzorem pod kątem optymalizacji, treści oraz linków do niej prowadzących. Wszystko to ma na celu utrzymanie wysokich pozycji zgodnie z kolejnymi wymaganiami stawianymi przez Google.

Jaki jest cel pozycjonowania strony internetowej?

Głównym celem pozycjonowania strony www jest uzyskanie jak najlepszych wyników efektów w postaci wysokich pozycji fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania. Dlaczego osiągnięcie wysokich tych pozycji jest takie ważne? Ponieważ zdecydowana większość użytkowników przegląda jedynie pierwszą dziesiątkę wyników wyświetlonych po wpisaniu danego zapytania. Jedynie 1 na 10 osób przechodzi na kolejną podstronę wyników, w celu znalezienia większej ilości informacji. Pozycjonowanie może obejmować jednąo, kilka, a nawet kilkaset czy kilka tysięcy wyrażeń kluczowych. Celem pozycjonowania jest osiągnięcie jak najlepszej pozycji dla każdej z nich, co realnie przekłada się na wzrost ruchu w obrębie strony internetowej. Większy ruch na stronie pozwala nie tylko pokazać potencjalnym klientom naszą ofertę, ale również skutecznie buduje świadomość marki.

Jakie wyróżniamy etapy pozycjonowania?

Proces pozycjonowania strony internetowej jest złożony, bowiem składa się na niego wiele różnych działań podzielonych na konkretne etapy. Mimo swojej złożoności, do każdej witryny podchodzi się w sposób indywidualny. Indywidualnie opracowana strategia, liczne analizy oraz doświadczenie w pozycjonowaniu stron, pozwala nam na uzyskiwanie stabilnych pozycji w TOP 10 wyników wyszukiwania. Każdy z etapów pozycjonowania strony internetowej jest ważny, a połączenie ich w jedną spójną całość pozwala na skuteczne wypozycjonowanie wypromowanie witryny.

  1. Analiza i dobór słów kluczowych
    Pozycjonowanie stron polega na podnoszeniu pozycji poszczególnych fraz kluczowych i ich grup, na jak najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwarki. Ważne jest zatem, aby precyzyjnie dobrać frazy kluczowe, na które pozycjonowana będzie witryna. W związku z tym, wyrażenia kluczowe dobieramy do witryny w taki sposób, aby jak najtrafniej odzwierciedlić zapytania, jakie wpisywane są przez potencjalnych klientów w wyszukiwarce. Analiza słów kluczowych odbywa się w kilku etapach - rozpoczynając od analizy samej witryny klienta z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi, kończąc na analizie słów kluczowych konkurencji. Doborem słów kluczowych do pozycjonowania zajmuje się doświadczony specjalista SEO.
  2. Analiza witryny
    jednym z nierozłącznych elementów pozycjonowania jest analiza i optymalizacja witryny strony pod SEO. Zanim rozpocznie się proces optymalizacji, doświadczony specjalista SEO dokładnie analizuje każdą witrynę pod kątem zarówno zmian technicznych, jak i przydatności treści witryny pod pozycjonowanie. Wszystkie zalecenia zgodne są z wytycznymi Google i są odpowiedzią na najnowsze aktualizacje algorytmów Google. Analizie poddawany jest również profil linkowy witryny oraz historia samej domeny.
  3. Optymalizacja witryny – po przeprowadzonej analizie, witryna przechodzi etap optymalizacji. Podczas optymalizacji na stronie wdrażane są zmiany, mające wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwarki. Co ważne, optymalizacja SEO przeprowadzana jest cyklicznie, zgodnie z wymogami stawianymi przez Google oraz w przypadku, gdy zajdzie potrzeba zmian spowodowana np. wprowadzeniem nowych podstron w serwisie, czy zmianą szablonu sklepu. Optymalizacja przeprowadzona przez doświadczonego specjalistę ds. pozycjonowania ma bezpośredni wpływ na pozycje witryny i jej ogólną widoczność.
  4. Tworzenie oraz optymalizacja treści – prowadząc biznes na terenie polski, z pewnością zależy nam na jak najlepszych pozycjach w wyszukiwarce Google. Z racji, iż Google jest wyszukiwarką treści, zamieszczenie wysokiej jakości contentu na stronie www to podstawa. Po przeprowadzonej przez naszego specjalistę SEO analizie, specjalnie przeszkoleni copywriterzy przygotowują tematyczną treść, która następnie zostaje wdrożona na stronie. Wysokiej jakości content na stronie ma bezpośredni wpływ nie tylko na pozycjonowanie witryny, ale także skutecznie buduje wizerunek marki jako eksperta w swojej branży.
  5. Działania off-site – Link building – na pozycjonowanie strony składa się wiele działań zarówno on-site, jak i off-site. Do działań on-site możemy zaliczyć między innymi analizę, optymalizację strony oraz budowanie contentu. To jednak nie wszystkie działania jakie prowadzone są na rzecz pozycjonowanej witryny. Działania off-site, w tym link building, mają na celu zwiększenie autorytetu domeny w sieci. Profesjonalnie zbudowany profil linkowy witryny znacząco wpływa na pozycje w wyszukiwarce, przekładając się na wzrost ruchu na stronie. Odnośniki prowadzące do witryny zamieszczane są na autorskich stronach przygotowanych specjalnie pod pozycjonowanie. Każda z witryn po zamieszczeniu odnośnika przekazuje „moc” i autorytet linkowanej witrynie. Pełna kontrola nad witrynami pozwala nam na stały nadzór nad każdym odnośnikiem, co jest szczególnie ważne podczas większych aktualizacji algorytmów wyszukiwarek, w tym Google. Strategię linkowania strony opracowuje doświadczony opiekun SEO.
  6. Mierzenie efektów prac – prace SEO prowadzone na rzecz witryny, przekładają się na wzrost pozycji poszczególnych fraz kluczowych, a także na zwiększenie ruchu w obrębie strony. Monitorowanie efektów prac pozycjonerskich odbywa się każdego dnia. Autorski monitoring fraz kluczowych codziennie sprawdza pozycję witryny na podane wyrażenia. Dzięki temu specjalista SEO zajmujący się witryną, w szybki sposób może reagować na wahania pozycji i planować kolejne działania mające na celu podniesienie widoczności serwisu. Oprócz monitoringu fraz, posiadamy również autorskie narzędzie do monitorowania poprawności działania witryny. W przypadku wykrycia nieprawidłowości w działaniu serwisu, specjalista SEO bezzwłocznie się z Tobą skontaktuje. Wszystkie wymienione powyżej działania SEO mają na celu podniesienie pozycji fraz kluczowych, a tym samym zwiększenie ruchu w obrębie samej witryny. Odpowiednio dopasowane frazy kluczowe, optymalizacja witryny, wysokiej jakości content oraz profesjonalny link-building przekładają się bezpośrednio na Twój sukces w sieci.

Zmiany w wyszukiwarce Google a pozycjonowanie

Google nieustannie aktualizuje swoje algorytmy, starając się dostarczyć swoim użytkownikom strony, które jak najtrafniej odpowiadają na ich zapytania. Obecnie każda witryna analizowana jest przez roboty Google pod kątem ponad 200 czynników, wpływających bezpośrednio na pozycję witryny w wyszukiwarce. Zaistniałe podczas pozycjonowania pomniejsze wahania pozycji, są zatem zjawiskiem naturalnym. Są one właśnie spowodowane zmianami w algorytmie oraz nieustającymi działaniami konkurencji. Oprócz analizy zmian w algorytmach wyszukiwarek, analizujemy również strony konkurencji oraz prowadzone przez nich działania pozycjonerskie. Każdy z naszych specjalistów ds. SEO codziennie analizuje pozycje każdej witryny, co pozwala na znacznie szybszą reakcję w przypadku zmian w algorytmach. Działania te pozwalają na utrzymanie wysokich i stabilnych pozycji w Google.

Pozycjonowanie a Google AdWords

Budując strategię marketingową dla swojej witryny, z pewnością zastanawiałeś/aś się, co jest lepsze – pozycjonowanie czy AdWords. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, powinieneś/aś zdecydować się na oba te działania. Zarówno pozycjonowanie jak i AdWords mają swoje wady i zalety, jednak połączenie promocji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania z kampanią PPC, korzystnie przełoży się na widoczność marki w sieci.

Pozycjonowanie jest procesem ciągłym, który pozwala na długofalowe budowanie wizerunku strony internetowej w sieci, a co za tym idzie - uzyskanie satysfakcjonujących efektów może pochłonąć nieco więcej czasu, niż konfiguracja kampanii AdWords. Warto jednak pamiętać, że AdWords jest to kampania płatna, która w wyszukiwarce wyświetla się tylko wtedy, gdy jest opłacona. Jeżeli zależy Ci na szybkim zwiększeniu ruchu na stronie, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie jednoczesne pozycjonowanie strony oraz uruchomienie kampanii PPC. Warto również dodać, że korzystanie z Google AdWords nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję witryny w wynikach organicznych.

Płatne czy bezpłatne wyniki wyszukiwania Google?

Promocja witryny nie musi ograniczać się jedynie do bezpłatnych wyników wyszukiwania. Dobrym uzupełnieniem pozycjonowania są płatne wyniki prezentowane w wyszukiwarce Google, w postaci reklam. Każdy z wyświetlonych płatnych wyników jest precyzyjnie dopasowany do zapytania użytkownika. Dużą zaletą płatnych wyników jest ich miejsce wyświetlania. W zależności od konkurencyjności zapytania oraz stawek, linki reklamowe wyświetlane są nad i pod wynikami bezpłatnego wyszukiwania, a także po prawej stronie listy wyników organicznych.

Uruchomienie samej kampanii AdWords bez pozycjonowania może mijać się z celem. Mimo wysokiej pozycji wyświetlanych linków, część klientów automatycznie pomija wyniki reklamowe, przewijając stronę wyników do listy organicznej. Różnica pomiędzy płatnymi a bezpłatnymi wynikami wyszukiwania jest taka, że za każde kliknięcie w wynik AdWords naliczana jest opłata. W przypadku bezpłatnych wyników wejście na stronę nic nie kosztuje.

W zależności od ustawionych stawek, strona internetowa w kampanii AdWords może wyświetlać się na górze podstrony wyników albo pod nią. Główny wpływ na pozycję płatnych wyników ma wysokość stawki, ustalona podczas tworzenia kampanii. Jeżeli jednak zależy nam na jak największej widoczności, warto rozważyć uruchomienie kampanii PPC, jak i rozpocząć pracę nad pozycjonowaniem witryny.

Czy pozycjonowanie strony jest bezpieczne?

Błędnie obrana strategia pozycjonowania, nieumiejętne wykorzystanie narzędzi oraz zbyt gwałtowne działania związane z budowaniem profilu linkowego, mogą prowadzić do nałożenia przez Google kar ręcznych i algorytmicznych, czy tzw. filtrów. Nałożenie kary od Google skutkuje znaczącym obniżeniem pozycji fraz kluczowych, na które witryna pojawia się w sieci, co przekłada się na znaczący spadek widoczności marki w wyszukiwarce internetowej Google. Zniknięcie witryny z wyszukiwarki, często wiąże się z dużym spadkiem zysków pochodzących właśnie z tego kanału.

Po nałożeniu kary przez Google konieczne jest przeprowadzenie dodatkowej analizy i wyeliminowanie czynnika, przez który widoczność witryny została ograniczona. Często nałożenie kary od Google wiąże się również zez koniecznością zmianyą adresu, pod którym dostępna jest strona w sieci. To natomiast oznacza budowanie wizerunku i pozycji na poszczególne frazy kluczowe, praktycznie od zera. Czas potrzebny na odzyskanie utraconej widoczności może być liczony nawet w miesiącach lub latach (w zależności od serwisu).

Wybierając profesjonalną agencję SEO możemy takiej sytuacji uniknąć. Nasi specjaliści ds. pozycjonowania bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu i znajomości polityki wyszukiwarki Google, potrafią opracować bezpieczną strategię pozycjonowania tak, aby uniknąć nałożenia na witrynę kar. Problemu nie stanowią również witryny, które już mają nałożone kary za działania poprzednich agencji SEO. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu naszych opiekunów technicznych, specjalizujemy się również w zdejmowaniu kar nałożonych przez Google.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Pozycjonowanie stron internetowych nie byłoby możliwe, gdyby nie znajomość zasady działania wyszukiwarki Google. Czym tak naprawdę jest i jak działa wyszukiwarka Google? Wyszukiwarka Google to nic innego jak indekslista stron, które zostały odwiedzone przez roboty wyszukiwarki, a następnie zaindeksowane. Podczas prezentowania wyników, Google nie przeszukuje od nowa całej sieci, lecz jedynie swój indeks stron.

Dodanie strony do Google nie jest skomplikowane, a w większości przypadków nie jest nawet konieczne. Roboty Google sprawnie przeszukują sieć w poszukiwaniu nowych witryn, uzupełniając tym samym własną bazę stron. Roboty przechodzą po odnośnikach, znajdujących się na napotkanych witrynach, przeszukując sieć w poszukiwaniu nowych stron. Ważne jest zatem, aby nie stosować dyrektyw, blokujących roboty wyszukiwarek przed dostępem do witryny. Samo dodanie strony do indeksu Google nie gwarantuje nam jednak wysokich pozycji, dlatego po uruchomieniu nowego serwisu, bloga czy też sklepu internetowego, warto skorzystać z usługi pozycjonowania.

Na kolejność wyświetlania witryn w wynikach wyszukiwania Google, ma wpływ ponad 200 czynników. Dotyczą one zarówno samej strony jak i otoczenia, w którym się znajduje. Do najbardziej znanych czynników możemy zaliczyć optymalizację strony pod kątem tytułów, dopasowania treści podstrony do danego zapytania, linkowania wewnętrznego oraz odnośników prowadzących do witryny. Jest to zaledwie kilka elementów, na które zwracają uwagę roboty wyszukiwarek.

Jak Google ustala pozycję witryny na konkretne zapytanie?

Kolejność wyświetlanych stron w organicznych wynikach wyszukiwania Google, jest ustalana przez algorytm wyszukiwarki. Witryny znajdujące się w rankingu Google stale analizowane są pod kątem ponad dwustu czynników, a następnie ustalana jest ich pozycja na konkretne zapytanie. Co ważne, kolejność podstron nigdy nie jest przypadkowa, a czynniki wpływające pozytywnie na pozycję jednej strony, nie koniecznie muszą mieć taki sam wpływ na inną witrynę. Zatem ważne jest indywidualne podejście do każdej pozycjonowanej strony. Dlaczego jednak warto się pozycjonować?

Zasięg wyszukiwarki Google jest ogromny, dlatego pojawienie się strony na wysokich pozycjach jest takie ważne. Do najchętniej odwiedzanych stron można zaliczyć te z TOP 10 wyników, wyświetlanych na dane zapytanie. Co zatem zrobić, aby znaleźć się na wysokich pozycjach? Odpowiedź jest prosta. Należy rozpocząć pozycjonowanie witryny. Sam proces pozycjonowania jest złożony z dziesiątek pomniejszych działań, prowadzonych na rzecz poprawienia pozycji. Na pozycjonowanie składa się m.in. optymalizacja witryny, treści oraz linki przychodzące. Wypozycjonowanie strony wymaga zatem dużego nakładu czasu oraz pracy, nie tylko podczas podnoszenia pozycji, ale także wtedy, gdy wypracowane efekty chcemy utrzymać.

Bardzo ważne jest, aby strategia pozycjonowania dla każdej witryny była ustalana indywidualnie. Dlaczego? Ponieważ każda witryna (podobnie jak ludzie) jest inna, posiada swoją historię oraz bagaż doświadczeń. Strategia pozycjonowania uwzględnia nie tylko trudność branży, ale także historię domeny, linki przychodzące, wartość zamieszczonych w serwisie treści oraz inne czynniki mające wpływ na pozycje. Strategia SEO powinna być także dopasowana do branży klienta.

Dlaczego warto pozycjonować stronę www?

Pierwsza strona wyników wyszukiwania agreguje ok. 90% ruchu użytkowników, zadających pytanie w wyszukiwarce Google. Znalezienie się zatem w TOP 10 wyników może przynieść wiele korzyści, nie tylko w postaci ruchu na stronie, ale także w zwiększeniu sprzedaży i rozpoznawalności marki. Korzyści z pozycjonowania strony jest zatem całkiem sporo. Jednak co sprawia, że użytkownik odwiedzi akurat nasz adres?

Czynników wpływających na to, ile osób wejdzie na naszą stronę jest kilka. Jednym z najważniejszych jest pozycja strony na konkretne zapytanie, które wpisał użytkownik. Drugim w kolei czynnikiem jest samo hasło, które wpisane zostało w wyszukiwarkę. Ilość miesięcznych zapytań różni się w zależności od danej frazy. Statystyki słów kluczowych można nie tylko sprawdzić, ale także porównać i wybrać te wyrażenia, które mają największy potencjał w stosunku do naszej strony.

Odpowiednio dobrane do strony słowa kluczowe, wypozycjonowane na wysokie pozycje są kluczem do sukcesu. Jeżeli nie wiesz, jakie frazy będą najlepsze dla Twojej witryny, skontaktuj się z nami! Doświadczony specjalista SEO dobierze dla Ciebie najodpowiedniejsze frazy kluczowe i zaopiekuje się Twoją stroną podczas całego procesu pozycjonowania.

Pozycjonowanie a ruch na stronie

Zarówno pozycjonowanie jak i inne rodzaje promocji strony w sieci, mają jeden cel – zwiększyć ruch na stronie. Ze względu na ogromny zasięg wyszukiwarki Google, ruch użytkowników pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania, może okazać się kluczowy. W porównaniu z pozostałymi kanałami promocji strony, pozycjonowanie najmniejszym kosztem pozwala znacząco zwiększyć ruch w serwisie, który może się przełożyć na zwiększoną sprzedaż.

Pozycjonowanie to skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na stronie, jednak ważne jest, aby odpowiednio dopasować strategię promocji do naszej strony www i branży, w której się obracamy. Największą liczbę zapytań w wyszukiwarce notują frazy ogólne, kierowane na całą Polskę. Zdominowanie pierwszej strony wyników wyszukiwania na takie wyrażenia może zająć dużo czasu, dlatego nie należy zapominać o frazach kluczowych typu longtail. Strategia pozycjonowania powinna uwzględniać nie tylko wyrażenia kluczowe o dużej liczbie miesięcznych wyszukiwań, ale także te, które precyzyjniej odpowiadają na pytanie użytkownika. Frazy longtail nie są tak często wpisywane w wyszukiwarce jak frazy ogólne, co nie oznacza, że nie warto nad nimi pracować.

Wypozycjonowanie strony na wyrażenie ogólne może zająć nawet kilka, jak nie kilkanaście miesięcy. W tym samym czasie wypozycjonować można kilkadziesiąt, kilkaset, a nawet kilka tysięcy wyrażeń longtail. Ważne jest zatem, aby strategia SEO uwzględniała nie tylko trudne do wypozycjonowania frazy, ale także szereg łatwiejszych wyrażeń, dla których uzyskanie wysokich pozycji zajmie stosunkowo mniej czasu.

Pozycjonowanie a jakość ruchu

Niezależnie od tego, jaką prowadzisz działalność, pozycjonowanie strony pozwoli Ci na dotarcie do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów. Wysokie pozycje fraz kluczowych bezpośrednio przekładają się na większy ruch, co ma znaczny wpływ na zwiększenie konwersji. Zatem ważne jest odpowiednie dopasowanie fraz kluczowych do grupy odbiorców i prowadzonej działalności. Pozycjonowanie na bardzo konkurencyjne wyrażenia pochłania wiele czasu, jednak nie warto z nich rezygnować.

Prace pozycjonerskie prowadzone na rzecz witryny, powinny uwzględniać zarówno wyrażenia o bardzo wysokiej konkurencyjności, jak i te rzadziej wyszukiwane przez internautów, czyli tzw. frazy z długiego ogona. Mają one mniejszą liczbę miesięcznych wyszukiwań, jednak niejednokrotnie generują na stornie bardziej wartościowy ruch, a wszystko za sprawą dokładności zapytania. Użytkownik wpisujący wyrażenia ogólne, jak np. „spodnie męskie”, szuka najczęściej informacji odnośnie rodzajów spodni, szuka inspiracji, nie jest zdecydowany na zakup konkretnego modelu czy marki. Internauta wpisujący zapytanie zawężone, jak „spodnie dresowe męskie”, wie już jakiego typu spodni szuka. Takiemu potencjalnemu klientowi możemy zaprezentować ofertę spodni dresowych licząc na to, że któryś model wpadnie mu w oko. W przypadku zapytań longtail, użytkownik dokładnie wie czego szuka, przykładowo „spodnie dresowe męskie adidas climacool”. Użytkownik wpisujący takie zapytanie jest zainteresowany najczęściej zakupem szukanego modelu, a więc szuka sklepu w którym może zrealizować zakup. W zależności od branży, uściślanie zapytań może przynosić różne efekty, jednak nigdy nie należy ignorować fraz z długiego ogona.

Jaka ilość fraz kluczowych do pozycjonowania jest odpowiednia?

Ilość fraz kluczowych do pozycjonowania strony internetowej zależy głównie od branży i budżetu przeznaczonego na prace pozycjonerskie. Ilość fraz może wahać się od kilku do nawet kilkuset, gdzie każde z zaproponowanych wyrażeń będzie ściśle odpowiadać ofercie dostępnej na stronie. Warto pamiętać, że im większa liczba pozycjonowanych wyrażeń, tym większa szansa na dotarcie do jeszcze większej ilości potencjalnych klientów. Odpowiednie dopasowanie fraz jest bardzo ważne, bowiem tylko wtedy, gdy odpowiednio dopasujemy wyrażenia kluczowe, będziemy mieli możliwość dotarcia do najlepszej dla naszej branży grupy docelowej i potencjalnych klientów. Jeżeli nie wiesz jakie frazy wybrać do pozycjonowania, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści dobiorą najlepsze wyrażenia odpowiadające Twojej ofercie dostępnej na stronie.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania

Słowa kluczowe to nieodłączony element pozycjonowania. Prawidłowe dopasowanie wyrażeń pozwoli nam na odpowiednią optymalizację witryny oraz treści, a tym samym zwiększenie widoczności Twojej strony w sieci. Większa widoczność to większy ruch, a więc potencjalnie większa ilość przyszłych klientów.

Dobór słów do pozycjonowania należy rozpocząć od analizy strony oraz zawartej na niej oferty. Na tej podstawie przygotowywana jest wstępna lista fraz. Kolejnym krokiem jaki należy wykonać, jest zweryfikowanie, jakie wyrażenia wpisywane są w wyszukiwarkę przez naszą grupę odbiorców. Trzecim, równie ważnym krokiem jest analiza serwisów konkurencji. Czwartym sposobem na znalezienie wartościowych wyrażeń jest analiza danych, dostępnych w narzędziu propozycji słów kluczowych, jak Planer słów kluczowych od Google. Na podstawie tych czterech kroków możemy uzyskać listę wyrażeń, na które warto pozycjonować Twoją witrynę.

Na jakich frazach w pierwszej kolejności należy się skupić? W pierwszej kolejności należy odrzucić wyrażenia, które zbytnio odbiegają od Twojej oferty i są zbyt ogólne, a ich wypozycjonowanie zajmie stosunkowo dużo czasu do ilości ruchu, jaki mogą zagregować. Finalnie na liście zostają jedynie te wyrażenia, które ściśle związane są z Twoją ofertą. Dlaczego nie warto pozycjonować fraz, których nikt nie szuka? Odpowiedź jest prosta. Pozycjonowanie takich wyrażeń pochłania czas, a ilość wygenerowanych przez nie wejść będzie minimalna. Warto zatem skupić się tylko na tych frazach, które posiadają współczynnik wyszukiwania większy od zera.

Dlaczego odpowiednie dopasowanie wyrażeń jest takie ważne? Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby pozycjonować stronę na nieograniczoną ilość fraz kluczowych, nawet tych bardzo rzadko wyszukiwanych przez użytkowników. Należy jednak wziąć pod uwagę czas oraz pieniądze, jakie pochłonie ten proces. Głównym założeniem pozycjonowania jest zwiększenie pozycji fraz, co powinno się przełożyć na zwiększony ruch na stronie, a tym samym pozyskanie nowych klientów. Jeżeli dane wyrażenie wpisywane jest jedynie kilka razy w przeciągu całego miesiąca, to istnieje mała szansa, że wygeneruje ono ruch i konwersję. Zdecydowanie lepszym wyborem będą frazy bardziej popularne wśród internautów, odpowiadające precyzyjnie na dane zapytanie. Nie wiesz jakie frazy wybrać do pozycjonowania? Skontaktuj się z nami, a nasz doradca dobierze najtrafniejsze wyrażenia do pozycjonowania Twojej strony www.

Jak dobrać najlepsze słowa kluczowe?

Podczas dobierania słów kluczowych do pozycjonowania należy zdecydować się, na jakiego typu wyrażeniach najbardziej nam zależy. Pozycjonowanie można ograniczyć do fraz ogólnych, fraz longtail lub wyrażeń produktowych. Dobór grupy fraz kluczowych należy poprzedzić analizą, na skutek której sprawdzone zostaną najważniejsze czynniki mające wpływ na to, jakie frazy zostaną wybrane.

Co należy dokładnie zweryfikować zanim dobrane zostaną frazy? Do najważniejszych elementów analizy możemy zaliczyć sprawdzenie historii i ogólnej kondycji witryny, na którą składa się jej historia, treść oraz obecny poziom optymalizacji pod kątem zmian technicznych. Drugą ważną rzeczą jest analiza linków obecnie prowadzących do witryny - czy są one naturalne i czy do strony prowadzi duża ilość odnośników ze stron spamowych. Na kolejną część analizy składa się weryfikacja potencjału oferty dostępnej na stronie.

Na potencjał witryny składa się zarówno treść jaka się na niej znajduje, jak i odnośniki, które do niej prowadzą. Jeżeli do Twojej strony kieruje spora liczba naturalnych linków z domen o wysokim autorytecie, można rozpocząć od razu pozycjonowanie na frazy ogólne. W przypadku, gdy Twoja witryna wymaga wzmocnienia autorytetu lub posiada zbyt małą liczbę odnośników przychodzących, należy opracować indywidualną strategię, która pozwoli poprawić obecną sytuację.

O ile dobór fraz ogólnych jest łatwy, tak odpowiednie dopasowanie fraz z długiego ogona wymaga doświadczenia oraz użycia profesjonalnych narzędzi. Pozycjonowanie na frazy longtail w wielu przypadkach wymaga mniejszego budżetu, niż w przypadku fraz ogólnych. Co ważne, wypozycjonowanie strony (w szczególności bez autorytetu) na najtrudniejsze wyrażenia, wiąże się z dużymi nakładami czasu. Pierwsze efekty widoczne mogą być dopiero po kilku miesiącach, a z uwagi na ogólność wyrażenia inwestycja może się nie zwrócić. Inaczej jest w przypadku fraz z długiego ogona, gdzie wypozycjonowanie poszczególnych wyrażeń nie tylko nie wymaga tak dużego nakładu czasu, ale także odnosi się precyzyjnie do oferty, zwiększając szansę na pozyskanie nowych klientów.

Profesjonalne pozycjonowanie, czyli sukces Twojej strony

Konkurencyjność w praktycznie każdej branży jest na bardzo wysokim poziomie. W związku z tym przebicie się przez wszystkie konkurencyjne strony z podobną ofertą może nie być takie proste. W przypadku, gdy nasza strona nie jest widoczna w sieci, nie pozyskujemy nowych klientów z tego kanału. Brak nowych klientów wiąże się z brakiem zysków, co uniemożliwia dalszy rozwój firmy. Wypozycjonowanie strony na wysokie pozycje w wyszukiwarce może zapobiec takiej sytuacji, poprzez zwiększenie ruchu na stronie oraz co za tym idzie - sprzedaży. Pozycjonowanie jest procesem długofalowym, a budowanie wizerunku w sieci wymaga czasu. Jest to jednak pewien kanał pozyskiwania nowych klientów. Codziennie z wyszukiwarki Google korzystają miliony użytkowników. Czemy by zatem nie skierować części z nich na Twoją stronę www? Uzyskując wysokie pozycje na frazy kluczowe odpowiadające Twojej ofercie, pozyskasz więcej klientów oraz skutecznie zbudujesz wizerunek marki w sieci.

Pozycjonowanie jest również skutecznym sposobem na budowę wizerunku jako eksperta w Twojej branży. Pamiętaj, że klienci doceniają profesjonalne podejście do tematu. Budując wizerunek marki budujesz również zaufanie i świadomość u potencjalnych klientów. Pozycjonowanie jest zatem idealnym rozwiązaniem jeżeli chcesz jednocześnie umocnić swoją pozycję wizerunkowo, a przy okazji zwiększyć ruch na stronie i sprzedaż. Uzyskanie wysokich pozycji jest ważne, bowiem większość użytkowników zawęża swoje poszukiwania jedynie do TOP 10 wyników otrzymanych na wpisaną frazę kluczową.

Strategia pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych na przestrzeni lat uległo dużym zmianom, a do każdego projektu należy podejść indywidualnie. Często spotkać można się z brakiem zrozumienia, że pozycjonowanie to nie tylko proces ciągły, składający się z wielu pomniejszych czynników, ale także z tym, że w przeciągu ostatnich kilku lat podejmowane działania w celu wypromowania strony w TOP 10 uległy diametralnym zmianom. Wśród osób zainteresowanych SEO wciąż krąży wiele stereotypów i przekonań, że każdą stronę można szybko wypozycjonować na praktycznie każde zapytanie.

Obecnie stosowanie metod, które działały jeszcze kilka lat temu może w krótkim czasie przyczynić się do nałożenia na stronę filtra, a co gorsza usunięcia jej z wyników wyszukiwania. Mowa tutaj oczywiście o stosowaniu technik pozycjonowania typu Black Hat SEO, czy też próbie wypromowania witryny na dużą liczbę fraz w stosunkowo krótkim czasie. Google stale aktualizuje swoje algorytmy, również te segmenty, które odpowiadają za treści na stronie oraz linki przychodzące – aktualizacje Panda i Pingwin.

Nałożenie na stronę kary od Google wiąże się z drastycznym spadkiem pozycji fraz, a tym samym utratą dużej części widoczności serwisu. Mniejsza widoczność wiąże się zatem z mniejszą sprzedażą i stratą części zysków. Aby jednak tego uniknąć, należy przed rozpoczęciem prac nad stroną opracować strategię pozycjonowania. Nasi specjaliści SEO przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania dokładnie analizują każdą witrynę pod kątem wszystkich czynników, mogących wpłynąć na przyszłe pozycje witryny oraz jej widoczność. Podczas analizy dobierane są również najważniejsze słowa kluczowe oraz techniki, które będą użyte podczas pozycjonowania. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu naszych specjalistów, możesz mieć pewność, że na Twoją stronę nie zostanie nałożona żadna kara, a uzyskane efekty będą trwałe.

Pozycjonowanie on-site i off-site

Zakres pozycjonowania można podzielić na dwie główne części – on-site oraz off-site. Pierwsze z działań dotyczą wszystkiego, co związane jest z samą witryną, począwszy od optymalizacji technicznej, aż po wymianę treści. Działania on-site mają na celu poprawę jakości witryny i dostosowanie jej do najnowszych wytycznych od Google. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie off-site, mowa tutaj o wszystkich działaniach mających miejsce poza stroną internetową, czyli budowanie profilu linkowego, czy zwiększenie ilości odwiedzin strony.

Do najważniejszych działań on-site zaliczyć możemy:

  • optymalizację znaczników title, czyli tytułów poszczególnych podstron,
  • optymalizację nagłówków podstron,
  • optymalizację opisów alternatywnych grafik na stronie,
  • dodanie, wymiana i optymalizacja treści witryny,
  • poprawa, uzupełnienie, optymalizacja linkowania wewnętrznego serwisu,
  • poprawa adresów url poszczególnych podstron,
  • poprawa szybkości działania strony zgodnie ze standardami Google PageSpeed,
  • eliminacja błędów na stronie,
  • eliminacja powieleń treści witryny.

Do zakresu działań on-site nie zaliczamy zmiany wyglądu strony oraz poprawy jej przydatności dla użytkownika (UX).

Do najważniejszych działań off-site zaliczamy głównie:

  • utworzenie, poprawę i optymalizację profilu linkowego witryny,
  • zwiększenie ilości przejść na stronę z organicznych wyników wyszukiwania.

Optymalizacja techniczna a pozycjonowanie strony www

Nierozłącznym elementem pozycjonowania jest optymalizacja techniczna strony. Osiągnięcie wyników w postaci TOP 10 na trudniejsze zapytania bez odpowiedniej optymalizacji pod SEO jest praktycznie niemożliwa, dlatego każdy serwis poddawany jest szczegółowej analizie. Po przeprowadzonej analizie wprowadzana jest optymalizacja. Z racji, iż jest to proces wymagający dużego doświadczenia oraz znajomości języków programowania, optymalizacja wprowadzana jest przez doświadczonych specjalistów ds. optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych. Poprawienie błędów technicznych na stronie ma kluczowe znaczenie dla pozycjonowania serwisu. Jeżeli nie wiesz, czy Twoja strona wymaga poprawek technicznych lub czy jest dobrze zoptymalizowana pod SEO, skontaktuj się z nami!

Czy struktura strony ma wpływ na pozycjonowanie?

Odpowiednia strukturyzacja serwisu jest bardzo ważna, bowiem ma ona bezpośredni wpływ na szybkość i poprawność indeksowania się serwisu. Za pomocą strukturyzacji możemy określić również, które podstrony serwisu są dla nas najważniejsze i które powinny być indeksowane w pierwszej kolejności. Poprawnie utworzone kategorie i zoptymalizowana struktura adresów URL pozytywnie wpływa nie tylko na roboty wyszukiwarek, ale także na czytelność adresów dla użytkowników przebywających na stronie. Poprawna struktura adresów powinna wyglądać w sposób następujący, w zależności od danej sekcji:
Ścieżka produktu: domena/kategoria/pod-kategoria/produkt
Ścieżka wpisu na blogu: domena/blog/wpis

Optymalizacja strony pod frazy kluczowe

Optymalizacja witryny pod wybrane frazy kluczowe jest jednym z najważniejszych działań, jakie należy wykonać w całym procesie pozycjonowania. Odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych w obrębie strony ma realne przełożenie na wyniki. Co ważne, samo dołożenie fraz kluczowych w każdej dostępnej sekcji na niewiele się zda, gdy jednocześnie nie zadbamy o odpowiednią optymalizację techniczną serwisu oraz o odpowiednio dopasowane działania z zakresu off-site.

Zbyt duże nasycenie fraz kluczowych może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego, a więc nie należy dodawać w każdej sekcji, gdzie tylko jest to możliwe, fraz kluczowych. Optymalizując witrynę należy pamiętać o odpowiednim nasyceniu wyrażeń w tytułach podstron, znacznikach H1-H6 oraz w treści. W związku z tym, że Google jest wyszukiwarką treści, odpowiednio przygotowane i zoptymalizowane opisy powinny znaleźć się na każdej pozycjonowanej podstronie. Wprowadzając zmiany na stronie, należy również pamiętać o odpowiednim linkowaniu wewnętrznym oraz o optymalizacji grafik.

Pozycjonowanie a treść na stronie

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych, mających wpływ na pozycje witryny na konkretne grupy wyrażeń kluczowych, jest właśnie treść. Uzupełnienie opisów zgodnie z najnowszymi wytycznymi odnośnie jakości, jest zatem szczególnie ważne w całym procesie pozycjonowania. Wraz kolejnymi aktualizacjami algorytmów Google, treść poddawana jest coraz to dogłębniejszym analizom, nie tylko pod kątem występowania fraz kluczowych, ale także przydatności dla użytkownika. Warto zadbać zatem o to, aby zamieszczane na stronie opisy były wysokiej jakości, poprawne pod względem pisowni oraz interpunkcji i co najważniejsze, odpowiednio zoptymalizowane pod kątem występowania pozycjonowanych wyrażeń.

Jakość treści a pozycjonowanie

Wysokiej jakości treść zamieszczona na stronie, z pewnością pozytywnie wpłynie na pozycję danej podstrony w rankingu wyszukiwarki. Często właściciele stron zamieszczają na swoich stronach unikalne teksty, o wysokim współczynniku merytoryczności, a mimo to ich serwisy nie znajdują się w TOP 10 wyników. Dlaczego tak się dzieje? Głównym powodem jest brak odpowiedniego nasycenia frazami kluczowymi i brak odpowiedniego kontekstu, na podstawie którego roboty wyszukiwarek bez problemu mogłyby ocenić, na jakie wyrażenia tekst powinien wysoko rankingować. Obecne algorytmy bez problemu radzą sobie z odmianami, synonimami i wyrazami bliskoznacznymi w tekstach. Ważne jest zatem używanie wszystkich elementów języka polskiego. Warto również pamiętać, aby nie powielać treści w obrębie swojej witryny, jak i kopiować treści ze stron konkurencji. Takie działania negatywnie wpłyną na widoczność naszego serwisu.

Słowa kluczowe w treści

Przygotowanie odpowiednio merytorycznej treści wymaga dużo pracy, tak samo jak przygotowanie wysokiej jakości tekstów pod wyszukiwarki internetowe. Przed przystąpieniem do pisania nowego artykułu na stronę, należy przeanalizować wszystkie frazy kluczowe oraz synonimy, których będziemy używać w treści. Największe nasycenie w treści powinny stanowić frazy o najwyższym współczynniku wyszukiwań. W tekście powinny pojawić się również wyrazy bliskoznaczne, synonimy i odmiany wyrażeń, na których najbardziej nam zależy. Warto pamiętać, aby tekst brzmiał naturalnie, a frazy kluczowe nie stanowiły większości artykułu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych a dobre treści

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga większych nakładów pracy copywritera, niż w przypadku stron firmowych. W przypadku sklepów optymalizacja treści dotyczy głównie strony głównej, podstron kategorii i podkategorii oraz produktów. Unikanie powielania treści i odpowiednie nasycenie fraz kluczowych, pozytywnie wpłynie nie tylko na pozycje strony w wyszukiwarkach internetowych, ale także na odbiór oferty przez użytkowników.

W obrębie pozycjonowanego sklepu internetowego powinny pojawić się również dodatkowe treści, w szczególności, gdy zależy nam na widoczności sklepu na dużą liczbę fraz typu longtail. Dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie sklepowego bloga, poradnika oraz sekcji newsów i aktualności z branży, w której się obracamy.

Czy wysokiej jakości treść obroni się sama?

Wraz z kolejnymi aktualizacjami algorytmów, Google kładzie coraz większy nacisk na jakość treści zamieszczanych w serwisach. Roboty wyszukiwarki coraz lepiej radzą sobie z oceną treści pod kątem czytelności czy też przydatności dla użytkownika. Zamieszczane w serwisie treści powinny być wysokiej jakości i powinny zawierać odpowiednio dobrane słowa, powiązane z naszą branżą. Równie ważne jest zadbanie, aby każdy tekst na stronie był poprawny pod kątem stylistycznym oraz gramatycznym. Optymalizacja treści na stronie jest nierozłącznym elementem pozycjonowania, a każdy opis, artykuł czy wpis na stronie powinien być starannie przemyślany i zaplanowany.

Pozycjonowanie a link building

Pozycjonowanie strony internetowej nie obędzie się bez podniesienia jej autorytetu w wyszukiwarce internetowej. Oznacza to, że w dalszym ciągu pozyskiwanie wysokiej jakości odnośników prowadzących do witryny, praktykowane jest podczas pozycjonowania witryn. Odpowiednio dobrane odnośniki w ściśle określonej ilości, podnoszą pozycje zoptymalizowanej i uzupełnionej w treść witryny. Link building należy do działań, które mogą zarówno pomóc witrynie uzyskać wysokie pozycje w TOP 10, ale jednocześnie może zaszkodzić narażając stronę na karę ręczną od Google. Pozyskiwaniem odnośników spełniających kryteria jakościowe, powinien zająć się doświadczony specjalista ds. pozycjonowania i link buildingu. Jeżeli masz wątpliwości, czy profil linkowy Twojej witryny jest odpowiedni, skontaktuj się z nami!

Optymalizacja profilu odnośników przychodzących

Pozyskiwanie wysokiej jakości odnośników prowadzących do strony powinno przebiegać w sposób przemyślany i zaplanowany. Budowanie odpowiedniego dla witryny profilu linków dotyczy nie tylko pozyskiwania nowych odnośników, ale także optymalizacji tych backlinków, które już prowadzą do naszej strony. Jakie elementy podlegają optymalizacji? Przede wszystkim optymalizacja zakotwiczenia odnośnika, czyli tzw. anchor teksutext. Klikalny opis odnośnika powinien być dopasowany tak, aby jak najlepiej odzwierciedlał wskazywaną zawartość. W zakotwiczeniu odnośnika znaleźć się może fraza kluczowa, adres URL podstrony czy brand. O ile pozyskiwanie odnośników na adres URL podstrony należy do jednych z bezpieczniejszych metod linkowania, tak nadmierne używanie anchor tekstówfraz kluczowych jako tekstu zakotwiczenia może w szybkim czasie przyczynić się do nałożenia na linkowaną stronę kary od Google.

Optymalizując profil linkowy, należy zwrócić uwagę nie tylko na opis odnośnika, ale także na jakość strony na której się on znajduje. Każdy serwis, w obrębie którego znajdują się odnośniki do stron klientów, analizowane są przez opiekunów SEO pod kątem najważniejszych parametrów jakościowych. Dzięki temu szansa na otrzymanie kary ręcznej jest praktycznie zerowa.

Disavow Tool, czyli zgłaszanie odnośników niespełniających kryteriów jakościowych

Odnośniki, które podczas analizy profilu linkowego wytypowane zostaną jako niespełniające kryteriów jakościowych, zgłaszane są za pomocą narzędzia Google Disavow Tool, w celu zniwelowania ich negatywnego działania na linkowaną domenę. Za pomocą tego narzędzia zgłaszane są również odnośniki pozostałe po atakach na strony, włamaniach czy też po działaniach poprzednich agencji SEO. Czyszczenie profilu linków za pomocą Disavow Tool, jest również wymagane w przypadku domen z karą ręczną za linki przychodzące.

Pozycjonowanie, czy warto?

Czy warto się zatem pozycjonować? Zdecydowanie TAK! Nie zależnie od tego jaki biznes prowadzisz w sieci, znalezienie się w TOP 10 wyników wyszukiwania pozwoli Ci na dotarcie do jeszcze większej grupy potencjalnych klientów. Co ważne, pozycjonowanie w przeciwieństwie do pozostałych działań promocyjnych jest stosunkowo tanie, dzięki czemu inwestycja szybko się zwraca. Pozycjonowanie jest również idealnym uzupełnieniem prowadzonej już kampanii AdWords czy promocji w Social Media. Nie wiesz jak pozycjonować swój serwis? Skontaktuj się z nami!